Hej igen

Jag önskar verkligen att jag var en sådan som bloggade varje dag och gjorde roliga, spontana inlägg om min vardag. Underhållande, tankeväckande och så att människor känner igen sig. Men det går bara inte. Jag är helt ur gängorna. Får se om jag tar igen det en annan tid. Just nu får det bli något inlägg då och då. Skaffar jag någon gång en Iphone lovar jag att det blir andra bullar, känns så mycket lättare då...
Här har det hänt grejer antar jag. Malte har börjat sin inskolning, går sådär. Eller ja, han har varit där två dagar bara men oj vad mammig han är just nu. Fast jag gillar det =) Noel har börjat fritids, han har varit där ett par timmar nu denna veckan och imorgon är första dagen i förskoleklassen. Det är mycket nytt för honom och starka känslor emellanåt. Idag när jag kom brast han i gråt men försökte kväva det och inte låtsas om något när personalen sa hejdå. Jag undrade om något hade hänt men han ville inte prata om det där. På vägen hem berättade han att han precis innan jag kom hade tänkt och undrat när jag skulle komma, för de andra skulle precis in och äta lunch. Och precis då kom jag och då bara brast allt. Min lilla gosse, jag började nästan gråta själv. Han försöker verkligen vara så stark. Det är inte lätt att komma från dagis där man är äldst och populär till en skola med 40-50 barn på fritids (och det är lite för att skolan inte kommit igång) och knappt känna en kotte. Hade inte kompisen Hjalmar varit där idag vet jag inte hur det hade gått...
Hösten känns nervös och pirrig, inte bara inför hur det ska gå för barnen (jag vet att det kommer gå fint så småningom) utan mycket för allt praktiskt. Det krävs en del av oss för att kunna hålla ordning på allt som ska ordnas inför dagarna, papper som ska fyllas i och lämnas in, gympapåsar, extrakläder, blöjor, frukt och smörgåsar som ska packas ner. Gud alltså... Måste verkligen få till en bra struktur och typ ha söndagsmöten med Jon inför veckan...
Nu till något riktigt roligt! Min syster Sophia ska gifta sig! Ja! Och redan nu i oktober. Känns otroligt stort och spännande!
Vi får se när vi hörs igen!

Kommentarer
Postat av: annakaroline

Förstår precis och känner igen mig i det du beskriver, vännen. Har bara precis börjat jobba, bara 30%, och fattar inte hur andra gör för att få ihop vardagen... Och hur känslorna ska hinna med! Kram.

2011-08-24 @ 20:56:21
Postat av: Jess

Award hos mig!



Vad trevligt med bröllop!

2011-09-17 @ 14:22:14
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder.

Finns även massa spännande tävlingar så kolla gärna in min blogg:) kram

2011-10-14 @ 23:34:01
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: joanna

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder.

Finns även massa spännande tävlingar så kolla gärna in min blogg:) kram

2011-10-14 @ 23:36:41
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Anonym

Urgullig blogg! Kika gärna in på min och slänga gärna i en kommentar vettja! Ha en fortsatt bra dag!

2011-11-24 @ 11:42:09
URL: http://lakrisgodis.blogg.se/
Postat av: haidisblog ▲

Hoppas du haft och har en trevlig torsdag hihi :D!

2011-11-24 @ 14:59:18
URL: http://haidisblog.se
Postat av: Monika

Hejsan! Följa varandra på bloglovin? :)

2011-11-25 @ 23:17:08
URL: http://ttomtenissarna.blogg.se/
Postat av: Sojka

Ja man har ju sina perioder vad det gäller bloggande. Själv är jag i en bra period. ;)

2013-03-01 @ 19:09:32
URL: http://www.sojka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0