Jag fick det!

Jag fick jobbet! Nytt vikariat åtminstone till årsskiftet. Hoppas på mer. Men hoppas också på att komma tillbaks till avdelningen där jag är nu. Trivs bra här.
I helgen har det vankats kalas. Ska lägga in en bild på tårtan jag gjorde. Eller jag gjorde två. Blev riktigt bra faktiskt. Om jag ska vara ärlig var det faktiskt första gången jag bakade tårtbottnarna själv. Och de blev perfekta!
Även fina Malin har hälsat på mig i helgen. Det blev god mat och ekologiskt rosévin och mys med de finaste hundarna.
Imorgon jobbar jag kväll igen. På onsdag blir det afterwork på Raurackel i Lund. Äkta schnitzel och en massa öl ska det bli. Ledig med Noel torsdag och fredag för att sen jobba helgen. Sen ska jag väl så småningom flätas in på avdelningen med tumörer i hals/huvud/bröst. Även neuroendokrina och melanom. Det kanske blir bra till slut. Men kommer sakna alla fina...

Mmmmm. (Nej, inte Marabou)

Mordhot och andningsdepression

Vi har i alla fall händelserika jobb, jag och min andra hälft.

Inget besked ännu om nytt jobb. Hoppas på imorgon.
Ikväll blev det laxbiffar från fiskdisken på Malmborgs, kokt potatis och avokadoröra. Som kvällsgott åt vi lite färsk ananas och Lindts mörka choklad med rostad mandel. Den med hallon är också en hit. En annan dag ska jag prova med blåbär och med chili. Väldigt god choklad och inte alls så dyr.

Värsta restaurangen här hemma ju. Det är annat än vad jag åt till lunch häromdagen. Hade med mig en halv köttbit, fem (visserligen hemmagjorda) potatisklyftor och en halväten majskolv. Tar man med sig sin sons tuggade majskolv har det gått lite långt kanske. Det var slutet på månaden sa någon men det kan jag inte försvara mig med då jag hade mer pengar kvar på kontot än vad jag någonsin haft innan lön. Varför slänga när man kan äta? Dessutom blir det mer pengar över till shopping. Fast jag tog igen det genom att slå på stort dagen därpå och beställa stora friterade räkor till lunch. Men det var jag värd efter att ha blivit utesluten från arbetsgemenskapen.

Från vemodig till positiv

Efter en halvlyckad födelsedag tas det nu nya krafttag. Hoppas på en ny tjänst på en annan onkologavdelningen. Är väl sådär exalterad men jag kan ju inte bli arbetslös. Och det blir säkert jättebra. Jag hade ju inte trott att det skulle bli så bra som det blev på den avdelningen jag är på nu. Så är det ju. Det okända skrämmer. Det verkar tråkigt och man tror att man inte kommer att lära känna någon utan bara gå där och ta sig igenom dagen och göra sitt jobb. Men vid alla tillfällen innan i livet har det ju aldrig blivit så! Man har träffat underbara människor, en nära vän, kanske någon mindre underbar. Får jag detta jobbet kanske det slutar med att jag gråter när jag sen slutar där. Nä, upp med humöret, nya tag. Upp klockan fem för tredje dagen i rad för att sen gå upp den fjärde. Sen blir det helg, härliga vänner och släktkalas med grillat.

Jamal och Latika

Igår såg vi den här:

Se den.

Just det, ja.

Jag blev mörk igår också.

Le weekend

Helgen bjöd på shopping.

Skjorta från att.
Linne från Diesel.

Jag och Noel har varit hos mamma hela helgen. Blev två besök på festivalen. Varsin munk på lördagen, obligatoriskt. Idag åt vi indiskt till lunch och var på nallepicknick. Tyvärr fick jag inte med mig kameran.

Noel fick en fin skjorta.

Jag köpte present till grannens nyfödda dotter. Ett kort till som är gjort av min kära syster. Här finner ni hennes blogg med fantastiska kreationer.

Inför Kreta blev det även nya skor.

Min nya kärlek ser ni här.

Lite mer Kreta.

Måndagen bjöd som sagt på minicirkus, som faktiskt var riktigt underhållande.

Det blir lite naket men måste visa upp min bränna. Den försvinner snabbt. Känns mer naket bara när det inte är bikini. Varför egentligen?

Stranden.

Restaurang igen.

Noel lyssnar på...

Mamma och pappa som sjunger karaoke, hahahahahahahaha!

Noel somnar på eftermiddagen efter en lång dag i poolen. Så skön ställning alltså.

Redo att bege oss hem. Nä, nu får det räcka med Kretakort.

Fortsättning av Kreta-resan

Dag två återvände vi till stranden för lunch efter en hel morgons badande i poolen. Vi badade nästan bara där. Det är ganska strömt i havet och ofta vågor och röd flagg. En dag bestämde vi oss för att ha en hel förmiddag på stranden med lunch och alltid och vi hade riktig tur, för den dagen, som visade sig var den enda, var det grön flagg!

Fredag kväll bjöd på grekisk afton på hotellet. Ni vet sådana där spektakel som pågår hela säsongen, ny vecka, nya gäster, samma show, samma mat. Eftersom Noel var med valde vi att hänga på. Måndagen bjöd på mini-cirkus och båda kvällarna var över förväntan riktigt roliga för såväl barn som vuxna, verkligen!

Dansarna var kanske inte de bästa vi sett men ändå duktiga på sitt och det var klart underhållande.

Det roligaste var den här mannen. Han var liksom bossen och det var tydligt att han tyckte att han var bäst och att han själv trodde att han överglänste de andra. Han tog kommandot på ett otroligt komiskt sätt. Till råga på det svettades han något kopiöst och gjorde roliga hopp så extremt engagerat att jag och Jon grät av skratt.

Jag hoppas att ni inte tvekar på vem av dem det rör sig om.

Jag ville också dansa.

Frukostbuffén.

Noel somnade en dag vid poolen. Finns det något mysigare?

Måndagen åt jag svärdfisk. Det var fantastiskt gott. Tyvärr var detta en, och som tur var den enda. av kvällarna som blev lite Noel-hysterisk så att vi inte riktigt hann njuta av mat och vin. Näst sista kvällen återvände vi till restaurang Nymfi som var en suverän restaurang.

Söndagkvällen var nog den bästa kvällen. Maten var fantastisk. Noel var fantastisk. Jon åt skaldjurstallrik, jag åt grekisk platta. På alla barnmenyer på alla restauranger fanns hamburgare, "fish fingers", grillspett, korv med pommes, spaghetti bolognese osv. Denna restaurang var trevlig nog att erbjuda alla rätter som barnrätter, halv portion, halvt pris. Noel valde omelett. Så jäkla underbart. Så typiskt Noel. Som väljer bläckfisk och ål och äter de flesta grönsaker. Denna kvällen ville han inte ens ha skinka eller bacon eller så på. Nej, bara en plain omelette.

Män och kvinnor

Jon bygger jakttorn.

Jag äter tårta. Fick för mig att baka tårta igår. Det gör man för sällan.

En lång Kretaberättelse börjar här.

Resan började torsdagen den 30 juli. Vi gick upp halv fyra, packade det sista, väckte Noel som påminde om sin uv-dräkt det första han gjorde. Vi körde sen till Malmö Airport för lite frukost innan avresan. Noel åt en tugga på sin kanelbulle. Sen var han mätt. Har väl ärvt morgonaptiten av far sin.

Två glada, bleka, trötta. Jon har flygångest.

Jag och Noel är riktigt spända och glada när flygplanet när som helst ska lyfta.

Jon läste denna noggrant. Nästa gång vi flyger ska jag tvinga in honom i cockpit så de får lugna ner honom lite.

Vi provade lekplatsen på hotellet men det var för varmt på dagen.

Första kvällen tog vi en sväng om stranden. Efter det åt vi på en restaurang vid den trafikerade huvudgatan. Noel sprang omkring lite väl mycket och var fortfarande lite grön när det gällde uppförandet på restaurang. Detta blev bättre under veckan. En bidragande orsak kan ha varit servitören som nästan skällde ut Noel (efter att han hört med Jon om det var okej att han låtsades bli arg och förbannad på vår son för att hjälpa oss att få lite matro) varefter Noel snällt och lite livrädd återvände till sin plats. Vi förklarade för Noel att han skojade lite men att det ändå var viktigt att sitta fint och absolut inte springa inne och så nära en väg. Vi hotade sedan resten av veckan med att servitören skulle blir arg och komma och säga till honom om han gjorde något han inte fick. Funkade som en smäck, haha.

Noel åt bläckfisk.

Efter maten fick vi på alla ställen ouzo eller rakja eller vad det heter, resturangens egna hembrända. Alla serverade också vattenmelon. Varken Jon eller Noel äter det så jag fick snällt trycka i mig. Jag gillar det men efter varje måltid, lunch som middag, vattenmelon för tre...oj oj oj...

Noel kollade på film på eftermiddagar och kvällar. Somnade varje dag efter poolbadandet och vaknade upp, redo för en helkväll i Agia Marina.

Cikador fanns överallt. Har ni hört dessa någon gång? Trodde inte vi skulle stå ut med skränandet men man vande sig faktiskt. Lite. Synd att man skulle få tinnitus på semestern bara.

Detta var första dagen. Fortsättning följer!

Kreta

Lite bilder från den bästa semestern i våra liv.

Ska berätta lite mer om varje dag i Agia Marina och visa lite fler bilder så småningom. Nu är jag så fasligt trött och flygplansförkyld. God natt!