Sedan sist...

Sedan vi sist sågs har jag:
-Varit på ultraljud. Där såg barnmorskan ingen tydlig magsäck så vi fick komma tillbaka i måndags. Jag var inte orolig, Jon var orolig, ungefär som det brukar. Men när jag sen kom till jobbet byttes det tvärt. Mådde inte så bra den dagen.
-Varit på ultraljud igen. En fin magsäck sågs igen = bebisen kan svälja fostervatten. Glada för det är vi. Jobbigt att inte kunna svälja liksom.
-Börjat möblera om. Blir nog riktigt bra. Ska fota någon dag så ni kan få se.
-Känt mig utanför på mitt jobb och gråtit när jag gått hem.
-Hurrat för min höga lön denna månaden. Fick ut 200 kr mindre än vad jag gick in på i bruttolön i juni.
-Börjat förbanna snön lite. Mysigt är det ibland men jag börjar längta till våren. Detta är den längsta vintern på länge. Förra julen hade vi elva grader på lillejulafton. Denna gången var snön här sedan länge...
-Köpt en dyr ny tv. Blir nog perfekt där nere.
-Fortsatt vara täppt i näsan. Det är verkligen hopplöst.
-Firat Jons födelsedag.

Ikväll ska jag jobba natt. Imorgon likaså. Känns alltid lite nervöst. Nu blir det i alla fall med en duktig syrra och nästa vecka med en ordentlig undersköterska.
Man har verkligen knappt något liv när man har familj och jobbar heltid. Måste nog gå ner i tjänst i framtiden. Hinner ju inte med någon eller något längre. Känns lite sorgligt ibland. Man kan tro att man får mer tid över när man jobbar natt också, att det blir luftigare men man får ju sova all den tiden för att orka med!
Nu ska jag fortsätta slappa innan jag går och hämtar Noel!

Kommentarer
Postat av: evelina

hej kristina!

hoppas det löser sig på jobb, låter ju hemskt!!

så skönt att allt går bra med magen, vad sa noel?:)

håller med om att det känns som man ständigt är på jobbet, förstår att det är ännu värre när man har barn.

nattjobb är lite märkligt, har jobbat en del natt redan, jag gillar själva nattjobbet men det är dagen efter som känns kymig...tror aldrig man vänjer sig vid det.



hoppas ni får det bra inatt, kanske ringer och frågar efter lm man vet ju aldrig :)



kramar

2010-01-27 @ 16:50:49
Postat av: Willea

Hej Sis! Skönt att allt är bra med Bebis! Jag är också duktigt trött på snön nu....



Kram, vi hörs nån dag/kväll!

2010-01-27 @ 17:51:33
URL: http://willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vad skönt att det var bra med bebben, inte kul att behöva orora sig.



men vad är det som har hänt på jobbet? Vi måste få tid att prata snart. Men jag förstår vad du menar med tid. ATt jobba heltid och ha familj är nästintill omöjligt. Du får kanske ansöka om att gå ner i tid så småningom. Lite mindre pengar men det är det med all säkerhet värt.



Jag hoppas vi kan ses snart om inte förr så blir det i alla fall en hel helg den 5 till 7 mars!



Spännande med ommöblering också, ska bli kul att se!



Hälsa Jon grattis i efterskott!



Kramar och ha en skön helg!

2010-01-29 @ 14:32:46
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0