Vilken helg...

Den blev inte som jag tänkt mig.
Noel och Jon åkte till landet i torsdags morse. Jag sov under dagen för att jag jobbat natt. På en natt till, sen sov jag på fredagen. Sen såg jag fram emot en härlig fredagkväll för mig själv med pizza och tv. Det var bra fram till 22.25 då strömmen gick. I hela byn, i alla byar häromkring. Och den kom inte tillbaka. Jag var ju pigg som en mört eftersom jag sovit till kl 15. Satt i soffan med en pannlampa, ingen dator, ingen tv, ingen telefon, ingen bok att läsa. Lyckat. Fick gå och lägga mig och somnade som tur var efter en stund.

Vaknade sedan hur utvilad som helst och redo att jobba en kväll och sen en söndagmorgon. Lördageftermiddagen började bra, pigg och på gott humör. Vid sex-snåret började dock ett oroväckande illamående krypa över mig. Det slutade inte. När jag äntligen kunde lämna jobbet, tjugo i tio, kräkte jag nere i omklädningsrummet, fyra gånger. Jaha, då hade man dragit på sig någon trevlig magbakterie à la någon patient. (Vi hade två gulisolerade patienter de två nätterna). Mycket riktigt, min kollega jag jobbade med drabbades av samma sak på lördagsnatten, tyvärr ännu värre än mig. Sen låg jag ensam hemma hos svärföräldrarna i Lund och mådde illa precis hela natten och förmiddagen. Sov ingenting. Det var fruktansvärt. Kunde sen ta mig hem på eftermiddagen och har mått bra sedan dess. Fy, det var förfärligt jobbigt.
Hoppas jag inte smittat någon, har verkligen försökt undvika det.
Idag blir det kvällsjobb, sedan tidig morgon imorgon och samma torsdag och fredag. Helgen bjuder på fest med kollegor och middag med Jons tre kollegor och deras fruar!
Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: jess

Skönt att du mår bättre nu! kram

2010-04-06 @ 11:16:36
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Emelie

Usch din stackare, det låter inget vidare alls. Hoppas att du har en bättre helg denna helgen!



Puss

2010-04-10 @ 18:59:08
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0