Sjuk?

Tänkte på en sak häromdagen. Jag är aldrig sjuk. Alltså jo, det har jag ju varit men det var ett och ett halvt år sedan sist. Då hade jag en influensavariant för första gången, var helt orkeslös, gick ner tre kilo men jag var ändå i skolan, fick ingen frånvaro från praktik osv. Jag kan inte minnas när jag var hemma från skola/jobb sist. Vet knappt om det någonsin hänt? I mitt vuxna liv alltså. Jag har haft halsfluss några gånger och det är ju som djävulen själv. Men det var sex år sedan jag hade det. Har haft en och annan förkylning men feber? Nej, tror nästan det var sex år sedan när jag hade halsflussen. Blev lite magsjuk några timmar en gång men det var på en helg. Kan ju med gott samvete säga att jag inte haft någon frånvaro om någon skulle undra.

Hur är det med er? Är det ovanligt att aldrig vara hemma från jobbet? Eller är jag inte alls unik? Jon var sjuk mycket oftare innan vi träffades. Nu kan han få en ordentlig förkylning men feber och så har han nog haft endast en gång om ens det, på sex år. Jaja, nu får vi väl svininfluensan bara för det. Men vad gör det, det är ju bara en influensa. Kom hit bara. Kanske till och med skulle gilla det lite. Att få ligga i soffan hela dagen, bli uppassad med te och tidningar och tycka synd om mig själv.


Kommentarer
Postat av: Jess

Tror inte att det är ovanligt. I vår familj är vi sällan sjuka. Tror M som nu går i fyran bara varit hemma från skolan vi två tillfällen sen hon började i förskoleklass, A kanske två eller tre gånger.

2009-09-07 @ 20:50:27
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0