Tio sanningar om mig.

Fick en utmaning av Jess.

1. Jag tänker verkligen ofta på mat. Mycket av min tid går åt att planera måltider och myskvällar. Kan vara otroligt huslig men det är inte alltid jag orkar mig på stora projekt.

2. På tal om att orka så har jag en sida av mig själv som är väldigt lat. Kan tycka det känns som världens största projekt att lägga in tvätt i garderoben eller röja undan i köket. Ibland överraskar jag dock med en strålande energi där inget är jobbigt.

3. Jag är väldigt sällskapssjuk. Ringer ofta till någon på mobilen om jag är ute och går, på väg hem till exempel. Även när jag är hemma själv kan jag bli rastlös. Fast jag älskar att vara själv också.

4. Jag pratar med min mamma i princip varje dag. Hon är en stor trygghet för mig och jag fasar för den dagen då jag varken har henne eller min mormor kvar. Det finns alltför många gånger som jag ber mamma om råd där jag inte kan tänka mig att ringa någon annan. Speciellt om husliga saker. Mammas och mormors generation besitter mycket värdefull kunskap som tyvärr nog inte följt med till min generation. Dock har jag fått med mig mycket och det är jag glad för.

5. Jag har min laptop i soffan och är inne från och till under kvällarna, alltid. Har blivit en sådan vana att jag har svårt att tänka mig ett liv utan den rutinen...

6. Jag har för tillfället inget fritidsintresse eller någon aktivitet och tycker att det är lite sorgligt. Har inte riktigt tid heller. Men någon gång ska jag ta upp något som blir bara mitt.

7. Jag har inte vaccinerat mig mot nya influensan och ingen i min familj ska göra det heller och det känns rätt för oss.

8. Jag köper nästan alltid kaffe på vårt café vid stationen innan jobbet. Är alltför morgontrött för att gå upp i tid och koka själv när klockan är fem. Sen tycker jag det är lyxigt och helt enkelt gör livet lite trevligare att gå på tåget med en kopp nybryggt kaffe i handen.

9. Jag är fortfarande lite chockad och stolt över att jag arbetar som sjuksköterska. Tycker till och med att det är lite coolt.

10. Jag/vi laddar inte ner något, varken filmer eller tv-serier. Tänker ibland att det skulle vara kul och praktiskt men jag tror att jag är lite gammalmodig. Jag gillar att se fram emot att något börjar en viss tid, att längta och känslan när man sitter framför tv:n och det är dags. Får mig att tänka på Melrose place, Beverly Hills, dr Quinn och liknande haha. Det var nästan olidligt att veta att det var en hel vecka till nästa avsnitt. Men det är liksom lite det som är charmen. Eller?

Kommentarer
Postat av: Jess

Alltid kul läsning!

2009-10-22 @ 20:22:31
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0