Jag är fan bäst på att storhandla

Idag åkte jag och handlade för hela veckan. Jag hade inte skrivit någon lista utan gick lite på känsla. Den känslan var tydligen riktigt bra idag för oj, så bra det blev. Middagar och frukost för hela veckan plus en del andra förnödenheter som tandkräm, toalett- och hushållspapper och disktrasor för 500 spänn. Så här ser det ut denna veckan: (observera att jag aldrig brukar vara så här förberedd men ibland får jag mina ryck och då blir det riktigt bra!)

Måndag: Kyckling med pasta och hemmagjord basilikapesto.
Tisdag: Stekt falukorv med hemmagjort mos och kokta grönsaker.
Onsdag: Kycklinggryta med curry, basmatiris och kokt broccoli.
Torsdag: Fiskbullar i hummersås med kokt potatis, tomat och gurka.
Fredag: Tonfiskpastasallad med kokta ägg. Pannkakor med sylt och grädde.
Lördag: Önskemiddag.
Söndag: Sprödbakad torsk med potatis, hollandaissås och kokta morötter.

Ja, det är ju lite vardagsmat men man behöver väl inte alltid lyxa till det.
Nu har jag min sista veckan på praktiken. På torsdag är det slutbedömning och på måndag klinisk examination på avdelningen. Lite pirrigt. Men det är så skönt att inte ha något som jag måste göra nu. Jag har gjort och klarat allt!

Kommentarer
Postat av: jessica

Kan du storhandla åt mig också?! Mitt brukar gå på betydligt mycket mer!

2009-05-04 @ 17:24:02
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Emelie

Ja, det är ju helt sinnesjukt, var hadlar du egentligen? Vårt matkonto är lätt på 2000 i månaden och vi är bara två...

2009-05-05 @ 11:12:02
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0