Dagen är här

Godmorgon!
Noel vaknade 4.45. Men vi har nu bestämt att gilla läget. Visst får han ligga kvar en stund i sängen och vila. Barnprogrammen har inte börjat. Men det är så meningslöst att börja morgonen irriterad och arg. Han kan ju faktiskt inte hjälpa det. Och det är ju inte varje morgon. Vi har haft det ganska mysigt faktiskt. Man får ju vakna i vilket fall liksom och då kan man lika gärna svälja tröttheten och frustrationen och försöka ha det bra istället. Sen la vi oss faktiskt halv ett också så lite får man skylla sig själv.

Efter fyra timmars sömn är jag nu snart på väg till min examen. Idag firar jag nämligen att jag är färdig sjuksköterska. Det är helt otroligt. Fantastiskt. Härligt. Vi ska dricka bubbel och njuta. I kyrkan ska vi förnedras i en skridande procession. Marianne Mörck ska hålla ett högtidstal. Hoppas det blir lyckat och stämningsfullt trots vissa aspekter. Man har en förmåga att irritera sig på allt högskolan tar sig för så här på sluttampen. Vill ju bara vara klar. Igår när vi skulle gå igenom processionen hade de bjudit in en speciell gäst. Det var något så spännande som en från Malmö Högskola som presenterade alumniverksamheten. Inte läge, kan jag säga. Varför??

Nu hoppas jag på en strålande fin examensdag med fina klänningar, mycket skratt, lite sorgset och en del bubbel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0