Fler bilder!













På lördagen var vi i Älmhult när männen var i skogen och planerade jakten. Först lite godsaker på torget, sen ett traditionellt besök på Pingstkyrkans loppis. Finns mycket skräp men också en god chans till fynd. Framförallt om man köpt sig ett litet torp och behöver införskaffa köksgrejer och möbler för en billig peng. Detta året fyndade jag tyvärr inget. Däremot blev det en fin kruka på en annan loppis på vägen tillbaka till stugan. Fast den glömde jag på landet.



Vägkanterna, gärna med dike, är hemligheten.



God kantarellpaj. Det blev också till fem lyxiga svampmackor samt en stor burk som vi ska göra paj på imorgon när Em kommer hit.











En fisketur i Hagasjön. Den ledde till det här.



Vet inte om det syns hur små de här aborrarna verkligen är? I alla fall rensade vi dem och stekte i smör och det blev ungefär två teskedar fiskkött till Noel.

Nu ska jag se en film. Blev riktigt sugen på en Emelie-Kristinafilm. Så det fick bli "What happens in Vegas". Kan ju helt enkelt inte bli fel med Ashton Kutcher som spelar i en favvofilm - A lot like love och Cameron Diaz som spelar i en annan "The holiday". Trevlig afton!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mysigt! Det ska bli kul ikväll, jag tar tåget direkt efter jobbet men vi hörs innan och ser om vi kan samåka :) Vilka fina bilder från landet, ser helt underbart ut!



Vaddå köpt torp??

2009-07-22 @ 10:11:42
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0