Slött värre

Vid ett var jag nere och hämtade glass till Noel. När jag kom tillbaks från tvättstugan där frysboxen är hör jag skrik från ovanvåningen. Noel hade kräkts. Av med alla kläder, in i duschen, samla ihop allt som fått kräk på sig, torka upp allt från golvet, hela tiden andandes med munnen, moppa och upp i soffan igen. Sen hände inget mer! Med största säkerhet ingen magsjuka då, så skönt. Noel berättade att han hade hostat så mycket att han kräkts, jag får anta att det bara var det. Barn kan kräkas lite hur som helst på ett helt annat sätt än vi vuxna!

Vi har verkligen suttit i soffan hela dagen. Var nere en sväng och lagade lite mat med Noel frysandes på diskbänken. Fick mata honom till och med. Slängde ihop något som visade sig bli riktigt gott!

Quornfiléer i bitar
Vitkål
Broccoli
Färsk ingefära
Kikärtor
Curry
Kokosmjölk
Lime
Chilipeppar
Salt o peppar

Nu sitter vi återigen vid tv:n och ser på Barnkanalen. Så här ynklig är Noel fortfarande...lille plutt.


Kommentarer
Postat av: annakaroline

Lille plutten vad ynklig han är! Hoppas att han och ni slipper magsjuka iaf...



Den maten du slängde ihop lät grymt mycket godare än min lax med couscousröra, som smakade blommor av nån konstig anledning! :-)

2009-01-20 @ 18:49:23
Postat av: Kristina

Ditt lät också gott! Men blommor, hur fasen fick du till det?

Ja, vår middag blev verkligen god! Och så enkel att göra, verkligen! Lite, tager vad man haver, jag gillar det!

2009-01-20 @ 18:51:35
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh stackars lille sötnosen, hoppas verkligen det inte är magsjuka! Krya på Noel!

2009-01-20 @ 22:40:46
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0