Första dagen...

Nu har jag haft in första dag inne på op. Det var spännande och häftigt. Mestadels var det jobbigt. Inte främst på grund av att ha stått lutad över en totalt öppen buk utan mest för att jag blev så varm bakom mitt munskydd och fick ont i mina för långa naglar som trycktes tillbaka av handskarna. Måste klippa ner dem ikväll ordentligt. Sen var det påfrestande då det var en och samma operation som började vid halv åtta och som håller på än. Jag gick. Helt utmattad. Operationen är nog inte klar förrän vid 16. Detta är inte någon jättevanlig operation och klart att detta hände mig, haha. Självklart är det ju positivt men oj så jobbigt också. Nu ska jag åka hem och lägga benen i högläge. Det känns som att allt mitt blod numera är förlagt till mina vader och fötter. Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Batgirl

Vad roligt att kunna inspirera lite! Det är det som är så roligt att ha studenter själv också (har haft en hel del och alla möjliga sorter..!) när de verkligen är intresserade av att lära sig hur man ska tänka osv Du verkar verkligen vara en sån som reflekterar och är mottaglig för handledning å inte bara "kör på" och för dem brukar det gå alldeles utmärkt!



Det är ju nästan lite spooky att jag idag också har varit med på en whipple av alla operationer! Fast jag håller mig ju på andra sidan skynket.. och det ångrar jag verkligen inte! Som du säger, att behöva stå såå vansinnigt mycket, å behöva ha munskydd hela tiden och sen är jag inte så road av att titta på tarmar och organ hela dagen heller. Jag har istället varit med och lagt EDA, sövt, intuberat och övervakat hela dagen.. gick inte hem förrän 17.20 och då var jag så trött att jag åkte och handlade utan plånboken!

Har du alltså praktik på operation?

2009-01-26 @ 20:14:37
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Mademoiselle Moyenne

Det låter verkligen så himla intressant om än vidrigt och väldigt jobbigt med allt ståendet. Kan det vara något tror du då? Op-syrra?



Kram

2009-01-26 @ 23:43:16
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0