Amerikanska pannkakor

Måste bara tipsa er om en underbar sida. Här finns allt du kan tänkas behöva gällande den goda pannkakan. Olika sorters recept och varianter. Den är underbart. Häromdagen gjorde jag ett recept på amerikanska pannkakor som är ljuvliga. Lägg märke till att det faktiskt inte är mycket smör eller socker i. Självklart ska de serveras med glass och hallonsylt, enligt mitt tyckte. Jag är inte mycket för sirap och honung och sånt trams. Här är receptet:

För 10-12 stycken behövs:

  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 1 msk socker
  • 2 ½ dl mjölk
  • 2 msk smält smör + smör till stekning
  • 1 ägg

Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.


Kommentarer
Postat av: annakaroline

Kan bekräfta att de var ljuvliga! Med grädde! Mums!

2009-01-26 @ 23:07:11
Postat av: Mademoiselle Moyenne

Åh mums, jag ska genast förpassa receptet vidar etill pannkaksgöraren i familjen!

2009-01-26 @ 23:45:29
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

Mums! Är helkass på pannkakor men det är ju så gott. Kanske testar dessa till helgen!



Kram Mia



Ps. Lyxigt att bo i ett stort hus!

2009-01-27 @ 10:51:27
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Jessica

Mums, brukar själv göra Amerikanska pannkakor och det är smaskens! Kram

2009-01-27 @ 17:50:55
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0