Mordhot och andningsdepression

Vi har i alla fall händelserika jobb, jag och min andra hälft.

Inget besked ännu om nytt jobb. Hoppas på imorgon.
Ikväll blev det laxbiffar från fiskdisken på Malmborgs, kokt potatis och avokadoröra. Som kvällsgott åt vi lite färsk ananas och Lindts mörka choklad med rostad mandel. Den med hallon är också en hit. En annan dag ska jag prova med blåbär och med chili. Väldigt god choklad och inte alls så dyr.

Värsta restaurangen här hemma ju. Det är annat än vad jag åt till lunch häromdagen. Hade med mig en halv köttbit, fem (visserligen hemmagjorda) potatisklyftor och en halväten majskolv. Tar man med sig sin sons tuggade majskolv har det gått lite långt kanske. Det var slutet på månaden sa någon men det kan jag inte försvara mig med då jag hade mer pengar kvar på kontot än vad jag någonsin haft innan lön. Varför slänga när man kan äta? Dessutom blir det mer pengar över till shopping. Fast jag tog igen det genom att slå på stort dagen därpå och beställa stora friterade räkor till lunch. Men det var jag värd efter att ha blivit utesluten från arbetsgemenskapen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0