Ett tomt kuvert på avslutningen? Kanske.

Idag kände jag mig uppgiven. Känns lite omöjligt just nu att lilla jag ska kunna arbeta som sjuksköterska. Hur ska jag klara det? Vi hade en genomgång idag och läraren satte ribban för hur mycket vi skulle kunna och hur djupt vi skulle gå inom en viss sjukdom. Alla satt och gapade med en klump i magen. Visst, det är rimligt att vi ska vara så pass insatta och att det krävs för att vi ska ut och jobba men hallå! Gå in SÅ djupt på 54 sjukdomar på så kort tid känns nästintill omöjligt. Medicinsk vetenskap har för lite plats på utbildningen. Det räknas som bikunskap eftersom vårt huvudämne är omvårdnad. Det känns inte så just nu kan jag säga...

Hur ska jag kunna lära mig allt detta? Sen känns det också jobbigt för att jag vet om att jag är så lat. Jag hade kunnat sitta nu ikväll eller imorgon och läsa lite men jag gör ju inte det! Jag sitter i skolan på vardagarna, inget mer. Och hittills har det fungerat. Aldrig missat en tenta. Men nu tror jag inte att det räcker tyvärr. Kanske detta blir den första tentan jag kör och får göra omtenta på...

Till något annat. Snart ska jag laga lite mat. Det blir en gryta med quornfiléer, broccoli, sockerärter, selleri, cashewnötter och kokosmjölk. Lite ris till det och varsin öl. Ska bli smarrigt!

Kommentarer
Postat av: Janica

Hej!

Va roligt det va att trilla in på din blogg!



Saknar dig.

Faktiskt.

Trist att vi tappade kontakten. När va det? Gymnasiet?



Aja, kul att få läsa lite om ditt liv.

KRAMAR /grannen

2008-10-17 @ 21:37:25
Postat av: Sjuksyrrestina

Jo, jag vet, tråkigt... Hur kommer det sig att du hamnade här?? Kul!

2008-10-17 @ 21:40:17
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0