Kvällens tankar

Hemma. Tittar på Bolibompa med Noel som ätit sina smarties. Jag dricker lite vin och ska snart bada honom i hans balja. Igår när jag kom hem hade de överraskat mig med att anordna ett kryddland i trädgården! Helt fantastiskt fint var det! Vilken driftighet och ambition, eller hur?
Ikväll är inget planerat. Tänkte ta mig och handla snus och något gott. Finns inget på tv så kanske vi ser en film. Har ett par hemma som vi inte sett. Kanske ser vi om Babel som vi såg på bio. Fantastisk.
Så skönt med helg. Sen har jag fyra veckor kvar och efter det lite ledighet. Ska försöka att vara lagom slapp och ta det lugnt men också hitta på lite roliga saker om dagarna. Min önskan är att det blir högsommar så jag kan ligga på stranden lite. Har saknat det så länge. Dessutom har jag ju ny bikini. Det har jag varje sommar. Tycker det är så kul. Fast det tar tid för mig att hitta. Finns verkligen knappt några överdelar som passar mig. Förstår inte vad det är med mina bröst egentligen. De har någon slags mellanstorlek som ingen behå förstår sig på...
Idag bestämde jag mig för att söka jobb på akuten när jag är färdig. Kanske inte det jag helst vill egentligen men jag har fått det rekommenderat av så många. Om jag nu ska bli barnmorska så är det bästa jag kan göra att börja på en akutavdelning eller så, så att jag blir duktig och får mycket erfarenhet. Och att det är lättare som nyfärdig när man inte har lika mycket krav på sig som om man jobbat 5-10 år. Som ny på akuten får man nog en ordentlig inkörning och folk har förståelse för osäkerhet och frågor. Ja, jag måste våga lite, så jag blir riktigt duktig. Risken är att jag inte får behålla min legitimation i mer än en dag eller så...usch, det är skrämmande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0