Helgen

Idag har varit en bra dag. Noel har slutat sova middag så dagen innehåller några duster. Men mest är det så när både jag och Jon är hemma. Oftast är det lättare att vara själv med honom! Vi har varit i Norrvidinge Handelsträdgård och handlat två pelargoner, en annan blomma, lite nektariner, morötter och avokados. Gjorde sen en helt fantastisk nektarinpaj. Ni som kommer när jag fyller år får smaka den då! Det blir Jons pastasallader och paj til efterrätt. Sen i eftermiddags skulle vi åka till Kävlinge och hyra en film till mig och Jon att se ikväll och en barnfilm till Noel. Väl där visade det sig att videobutiken gått i konkurs. Så tråkigt...men det är väl så att folk inte hyr film som de gjorde förr. Tant?
Okej, vi gick in på Netto och där hittade vi ett crocket-spel! Perfekt. Hem och spela lite medans köttfärslimpan blev färdig i ugnen. Åt god mat, lite halvstirrigt då både ett barn och en hund ska uppfostras samtidigt...
Har sen varit på en promenad med Hilma och nu tänkte jag ta det lite lugnt. Se en film och äta upp resten av pajen.
Imorgon ska vi åka till Ven! Har aldrig varit där så det känns verkligen spännande. Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0