Hallå ja.

Varför ska det finnas en människa på varje arbetsplats som stör alla andra på ett eller annat sätt? Alltså, hon är jätterolig, omtänksam och trevlig men också väldigt speciell och är det någon som hittar fel, eller letar, så är det hon. En som påpekar saker andra gör, en slags vän av ordning. Det är skönt att denna arbetsplats inte handlar om en massa skitsnack. Har verkligen inte hört ett ord från de andra om att hon är störande. Det gillar jag. Att man inte hör dem mumla för varandra om henne så fort hon går. Men jag märker på dem att de tycker likadant som jag. Jag tassar lite på tå för henne, vill inte hamna i konflikt. Jag undrar hur det blir nästa vecka när hon går på semester. Kommer det att komma fram då att alla känner likadant inför hennes beteende? Hade varit lite skönt men samtidigt är det härligt att vara på ett jobb där inte alla snackar om varandra. Men oj, så härligt att hon är på semester mina fyra sista veckor! Fast hennes humor kanske jag saknar lite ändå.
Idag åkte jag tåg hem med Noel som varit hos min mamma hela dagen. Han kan verkligen charma folk. Gud, vad underbar han var. Sen gick vi till Madde och vattnade, sen handling, mat och nu Bolibompa. Konstigt nog leker Noel presentinslagning med Jon. Kl är 19 och han har varit vaken sedan 5.30 imorse. Helt galet. Han vill inte sova middag längre. Och verkar inte behöva det heller, han har varit så go' idag. Men oj, vilken uthållig kille vi har. Och så stor nu. Ni ska få höra på en inspelning som han och Jon gjorde häromdagen. "Jungfru, jungfru, jungfrujungfru skär, här är karusellen som ska gå till kvällen. Tio för de stora och fem för de små, skynda på skynda på, för nu ska karusellen gå. För hahaha, nu går det så bra, för Andersson o Pettersson o Lundström o ja'!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0