Utmärkelse idag!



Jag har fått min första utmärkelse! Det känns mycket bra. Den gavs till mig av Mademoiselle Moyenne vars blogg jag tittar in på flera gånger om dagen. Hon skriver om äventyret att utbilda sig till lärare, om sin vardag med glädjeämnen och bekymmer, om inredning, fantastiska upplevelser och resor, bakning, mat och en himla massa annat. Jag tröttnar aldrig på denna inspirerande, djupgående och välskrivna blogg!
Tack!

Nu ska jag ge vidare denna utmärkelse till andra bloggar som jag följer av en rad olika anledningar. Och dessa är:

PrettyinPink - tjejen beskriver om sin vardag och jobb på H&M i Stockholm, här flödar kitschiga inredningsprylar och kläder. Klädcollagen är underbara, inspirerade av Kelly Bundy eller Twin Peaks.
Vimmelmamman  - En välskriven, målande blogg som slagit omkull mig fullständigt. Lotta skriver om sin "skitsjukdom" som hon levt med sedan innan sommaren. Lotta har fått mig att tänka lite annorlunda. Man kan tro att situationer som dessa får en att vilja ta vara på varje dag som att de vore den sista. Lotta fick mig att inse att det sträcker sig längre än så. Hon vill inte leva i nuet, hon vill kunna planera för nästa sommar, nästa jul, se fram emot sin sons första skoldag. Skulle kunna skriva länge om denna intressanta människa. Hon har helt enkelt gripit tag i mig och det med ett järngrepp.
Storstadspojken - Jag kan bara inte låta bli. Kanske är det för de flesta lite töntigt och onödigt att Sveriges största bloggares, Blondinbella, pojkvän börjat blogga. Men som läsare av hennes blogg (nej, jag kan inte låta bli, den är helt okej ibland) kunde jag ju inte låta bli att se vad det var för en snubbe. Medelmåttig till en början men jag börjar gilla honom mer och mer. Det tar ett tag innan man kan se igenom han kryptiska humor men då blir den riktigt rolig. En norrländsk stockholmare med fanatiskt djurintresse med roliga och modiga blogginlägg.
Carolina Gynning - Jag hittar inga ord. Underbar, lightdiagnos, snygg som en dag. Kan stirra mig blind på hennes ansikte. En konstnär som under den vackra ytan är så mycket mer. Så mycket mer. Ja, så är det.
Mias Värld - Här skrivs det om inredning med tillhörande bilder som gör mig alldeles tokig. Jag älskar det! Mias resor och upplevelser av städer, kultur och konst  får mig att tappa hakan och jag blir inspirerad, avundsjuk och glad! Tack för en fantastisk blogg!

Jag fick modifiera utmaningen då jag inte följer så många bloggar...

Reglerna är:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

Hej för idag. Nu är det läggdags för min lille prins.















Kommentarer
Postat av: Mia

Nämen! Vad underbart. Tack snälla.



(07.html" rel="nofollow">http://theswedishgirl.blogspot.com/2008/12/tack07.html)

Många kramar

Mia

2008-12-09 @ 22:09:55
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0