Totalt opassande. Störigt och korkat också faktiskt.

Jag kan inte fatta varför i helvete dessa människor ska haffa mig när jag är på väg omborg på mitt tåg hemåt. Individuell människohjälp, Greenpeace, Rädda Barnen, Röda korset eller vad det må vara. Hur kom de på tanken att ställa sig vid Centralen? Har de verkligen suttit och tänkt: "Jag vet ett riktigt bra ställe, precis vid trappan, där vid Pågatågen, där kommer det ju folk förbipasserande precis hela dagen! Där kan vi stå!"  Fullständigt ofattbart. Antingen är man på väg någonstans från tåget och har sitt mål i sikte, ja, möjligtvis då har man kanske ett par minuter över. Men de som är på väg in till perrongen då? Vad tänker de på? Jag har fan ett tåg att passa, inte har jag tid att stå och diskutera huruvida jag vill hjälpa ett svältande barn eller inte.
-"Vill du rädda ett barn från att dö i svält?"
-"Nej, det vill jag inte."
Eller
-"Ja, gärna, jag stannar här och pratar med dig och går med i er organisation. Det gör inget att jag missar tåget, mitt barn kan stanna på dagis över natten. Det är lugnt! Allt för det lilla svältande barnet."
Fullständigt korkat, om jag får säga. Välj en annan plats, så blir jag glad.

Kommentarer
Postat av: Willea

Hej sötis! Haha, så roligt du skriver :), får lägga din nya blogg i min blogglista så jag inte missar något! Så fint ni julpyntat och så go´ Noel är på alla bilder - gillar särskilt den där han spelar elgitarr med inlevelse!



Längtar till jul nu! Lite ledigt och vara hemma o mysa med barnen. Snart flytt också, ska bli roligt att komma närmare er, så kan vi ses lite oftare. Huset kommer imorgon, spännande! Ska dit o kika på lunchen. Nu är det CSI, ska titta på det. Kramar!

2008-12-01 @ 21:02:10
URL: http://www.willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Willea

Skrev ett lååångt inlägg, men det bara försvann! Knepigt...



Hej i alla fall :). Så roligt att läsa din nya blogg, ska lägga den i min blogglista så jag inte missar något. Noel är ju underbart söt på alla bilder, gillar särskilt den där han spelar elgitarr!



Imorgon kommer vårt hus, spännande! Ska dit o kika på lunchen. Roligt att bo närmare er, kan vi ses lite oftare.



CSI har börjat, ska titta på det. Vi hörs! Kram.

2008-12-01 @ 21:04:41
URL: http://www.willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Emelie

Mmm håller med. Jag vet inte om de där hjälper som står och haffar folk. Jag är med i tre organisationer och alla tre har jag frivilliigt gått med i när jag bestämde mig för att jag hade råd. Jag letade då upp organisationen och anmälde mig. Men säkert lockar de nåon genom att spela på dåligt samvete...

2008-12-02 @ 08:34:12
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0