Händelserik helg

Förlåt, mina få läsare för lite dålig uppdatering. Har svackor från bloggen på en 3-4 dagar ibland där jag helt enkelt inte känner för att skriva något eller så har det inte hänt som känns kul att skriva om.
Den här helgen har dock varit händelserik. Jon var på akuten i fredags natt för att han haft ont i magen sen i onsdags. De största farhågorna eliminerades, som tur var och nu lutar det åt att det handlar om någon slags stress som orsakat smärtorna. Får hoppas det ger med sig snart. Igår kom Noel in efter att ha sovit ett par timmar, mitt i Stjärnor på is-finalen. Han kliade sig överallt och så ser vi att hela hans lilla kropp är full med nässelutslag. Jaha, på med kylbalsam och av med pyjamasen. Sen la det sig och han somnade om efter någon timme i soffan.

Idag var vi på kalas hos min mamma som haft födelsedag idag. Kan lägga upp ett par bilder sen. Blir bara bilder på lekande barn dock. Hon bjöd på underbar örtgratinerad kassler med ris och sallad. Roliga spett med pasta till barnen. Till efterrätt bjöds en av de godaste rice crisp-tårtor jag ätit. Har aldrig ätit just en rice-crisptårta innan i och för sig men den slog de flesta tårtor med råge. En slags marängbotten med rice crisp, mellan dem hemmagjord chokladkräm och grädde, sen grädde, jordgubbar och blåbär. Snuskigt gott alltså.

En liten lägenhet, tio vuxna, fyra barn och en hund. Det gör det hela lite påfrestande stundtals. Men hela eftermiddagen blev fantastisk ändå. Nu är jag supertrött och vet inte vad jag ska göra resten av kvällen. Borde duscha.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj det lät verkligen som en händelserik helg! Hoppas Jon och Noel är okej? Vad tårtan lät god!



Du har fått en utmärkelse inne på min blogg förresten :)



Kram

2008-12-08 @ 10:38:04
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0