TJOOO!

Som ni kanske känner till så avslutade jag mitt sommarjobb idag. NIO JÄVLA VECKOR! Fattar ni? Hur har jag orkat? Kan knappt fatta det. Förmiddagen var bra och lagom fylld. På lunchen var jag ute och handlade lite gott till min och Noels myskväll. När jag sen i min ensamhet ätit min kassler med chilitäcke jag hade med mig kom mina fina barnmorskekollegor och överlämnade en present! Det var en fin vattenkaraff. Helt perfekt då jag inte har någon sådan, förutom den gamla vanliga kannan från Ikea. Sen fick jag även ett presentkort på 500 spänn på Åhléns! Det var från en av mina lärare som håller på att göra en studie som involverar en jäkla massa barnmorskemottagningar. Jag har hjälpt henne med studien. Blev så paff över denna fina gåva. Som om detta inte var nog tyckte de att jag kunde få gå hem efter lunch. Så efter ännu en kopp kaffe och en chokladmuffins tog jag mina saker och flydde fältet. Fri som en fågel. Jag har trivts bra men oj så skönt det var att lämna det bakom sig. Jag cyklade så klart raka vägen (eller ja, det blev lite kringelikrokigt pga festivalen) till Åhléns och smällde mitt presentkort. Hittade ett par Acne-jeans som blivit mitt nya favoritjeansmärke. De hade kostat 1500 kr. Nu var de nedsatta till 730 så jag la till lite och köpte med mig dem hem. Lite små är dem men det ska de ju vara för att de ska fortsätta sitta bra. Så imorgon blir det jeansen, en vanlig vit tröja och gympadojor när vi drar till skogen och grillar korv innan klänningen och de högklackade åker på för en fyrarättersmiddag i Kristianstad och hotellnatt med lyx och bad i pool. Kan man ha det bättre??? Nu fattas det bara att jag vinner det där stipendiet för sjuksköterskestudier som jag sökt....
Love

Kommentarer
Postat av: Em

Grattis! Vad gött att du klarat av det!! Du är väl värd presenterna

2008-08-16 @ 01:20:37
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0