Sorgset avslut på dagen

En av de absolut sorgligaste filmer jag vet är nog " Vid din sida" med Susan Sarandon, Julia Roberts och Ed Harris. Jag är inte den som gråter hysteriskt till filmer men ikväll blev jag så ledsen. Kanske handlingen griper tag i mig lite extra eftersom jag själv är mamma och kan försvinna från mitt barn. Och tanken på det får mig att gå sönder. Det känns verkligen som att hjärtat brister i bröstkorgen på mig när jag tänker på om något skulle hända Noel, mig eller Jon. Denna förfärliga känsla och oro är nog den enda egentliga nackdelen med att ha skaffat sig ett barn. Inget värre hade kunnat drabba mig än om han försvann eller om något hände så att han förlorade oss.
Nu ska jag lägga mig och läsa i min bok  "Tusen strålande solar". Har ni läst den? Läs först "Flyga drake" om ni inte gjort det. Och hoppa sedan vidare till den här. Vilken författare. En ren njutning att vända blad efter blad. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0