Rastlös.

Sitter här i soffan med datorn i knät och småglor på tv lite. Har städat och plockat undan och känner mig för en gångs skull förtjänt av att inte göra något under några timmar på kvällskvisten. Så mycket skönare det är att slappa om man gjort lite nytta och har ett lite vackrare hem än tidigare på dagen. Oftast sitter jag och har lite småångest över att jag inte pysslat och städat upp...orkar inte helt enkelt...
Är så uttråkad nu. Har ätit lite chips men är inte sugen längre. Imorgon ska jag ha lite kalas och på kvällen väntar en liten överraskning. Undrar vad det kan vara?
Igår köpte jag lite nya kläder. Fan, jag blir lyckligare av att shoppa. Det blir jag verkligen. Men man får ju aldrig nog? Är det för att synen på de egna kläderna förändras efter ett tag? Det man köpte ser liksom inte lika speciellt och snyggt ut som då man köpte det. Eller är det för att vi är så ombytliga idag? Ändrar vi smak och stil efterhand? Och lånar man av någon annan ett tag, tycks man aldrig tröttna på plagget. Hur kommer det sig?
Nu ska jag ta ut Hilma i den dyblöta trädgården en stund, riktigt sugen är jag på det...sen ska jag lägga mig själv i en stor säng, läsa slutet på Carolina Gynnings bok och njuta av sista snusen för dagen. Adieu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0