Det tar emot lite...

Varje gång jag tänker att jag ska skriva något här tar det emot lite...för att min kamera är borta. Jag blir liksom påmind om att den är borta när jag får upp denna sidan. Vill ju lägga upp bilder och det går inte nu. Blir bara ledsen och det är väl huvudsakligen därför jag inte varit så aktiv de senaste dagarna.
Det har inte hänt så mycket nytt här. Har jobbat igår och idag och det är några dagar kvar denna veckan sedan en vecka kvar. Känns väldigt skönt! I helgen har vi väldigt mycket roligt att göra. Noel och Hilma ska vara på landet med farmor och farfar. Jag och Jon ska ha en Malmö-kväll med middag och Mamma Mia på bio. På lördag ska vi på bröllop. Ska bli så kul. Och ett plus är att vi kommer att kunna starta dagen med en sovmorgon. Det kanske inte verkar så märkvärdigt. För de flesta av mina vänner är sovmorgon och lugna eftermiddagar inget konstigt alls. Inget man tänker på. Något som bara sker utan att man egentligen värdesätter det så mycket. Jo, det är klart att ni värdesätter det. Ni har ju också skola och jobb och tuffa dagar så en sovmorgon är väl guld värt, förstås. Men i mitt liv har nog synen förändrats på det ytterligare ett snäpp. Det finns ju inte i mitt liv längre att kunna ligga på soffan en stund efter jobb eller skola. Eller starta morgonen med att läsa tidningen och en kopp kaffe i lugn och ro. Och det kan ju tyckas jobbigt. Ja, det är det också emellanåt. Men det har också fått mig att uppskatta stunderna enormt mycket mer när de väl kommer. Det känns som världens lyxhelg vi har framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0