Sune Rudnert 1938-2007

Jag tänkte att jag skulle visa upp några verk av en Limhamn-konstnär som jag blivit nyfiken på.
Sune Rudnert avled i september 2007.
Vi råkade av en slump bli ägare till två vackra litografier av denna spännande konstnär efter att ha besökt en loppmarknad i Kävlinge.





Här är ytterligare några verk. Den första här är värd ca 5000 kr. Lite kul att veta efter att vi hittade våra ihoprullade i en spann med en massa annat papper, tyckte de var lite kul och köpte dem för 300 kr tillsammans.








Bilder: Väsby Konsthall, Billinge Krukmakeri, Antikfyndet.se, privata.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag gillar de två ni har hemma bäst faktiskt. Färgerna och motiven känns lite som en skandinavisk Dali tycker jag annars!

2009-01-13 @ 12:39:24
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej Stina!

Jag råkade hitta din sida när jag sökte på Sune Rudnert.
Det värmer mig att du uppskattar konstnären Sune Rudnert, min pappa.
Precis som Emelie skriver här så kan man säga att hans konst påminner om en skandinavisk Dali. De målade båda surrealistiska tavlor, men Sune målade även så mycket mer. Vill du veta mer om honom så har jag oändligt mycket att berätta om honom och även en del konst. Hör av dig om du är intresserad av att veta mer.

Med vänlig hälsning Johanna

2014-10-08 @ 10:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0