De senaste dagarna

Okej, nu får jag ta tag i lite bloggande här. Har varit lite mycket i tankarna den senaste veckan och jag har inte haft någon ork. Imorgon åker vi till landet över helgen. Jon och Noel stannar ett par dagar extra men jag åker hem på söndag eftersom jag jobbar tidigt måndag morgon.


Jobbet är bra. Det är bara så mycket mer än vad jag läst. Konstigt egentligen, att man blir utsläppt på en arbetsplats, kallas för sjuksköterska men har inte gjort de flesta av arbetsuppgifterna någon gång. Det är mycket nytt att lära. Så klart är den kunskap man bär med sig otroligt viktigt och oumbärlig, det förstår jag. Det hade ju antagligen varit omöligt för mina vänner som sysslar med helt andra saker att kastas in i denna världen. Men ibland känns det nästan som att jag kastas in, utan kunskap, helt grön. Tänk om patienterna visste, tänker jag. Det är ju helt galet. Fast så ser det ju ut inom detta yrke. Man får en bred bas med kunskap och sen smalnar man av det och breddar till det rejält inom det området.


Helgen bjöd på festligheter hos Emelie i systerns hus i Vellinge. En underbar tillställning med god mat och härliga människor.





Igår var det sommarfest på dagis. Det var underbart och såg ut så här:













Som sagt, det är en helt ny värld jag träder in i. Inte nog med allt sjuksköterskespecifikt. Men ska ju även upptäcka själva arbetslivet. Flexa in, flexa ut, kvalificerad övertid, kompledigt. Inget av detta är något som jag bekantat mig med innan och jag känner mig liten ibland inombords. Men men, så är det ju. Jag har gjort annat helt enkelt! Och möten haha. Avdelningsmöte varje onsdag. Med fika. Underbart. Känns så vuxet att det inte är sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0