Husmor på första advent.

Idag var det mamma-Noel dag som de flesta söndagar under vinterhalvåret eftersom Jon jagar då. Vi hade lite planer på att mysa till det med vänner men det blev inte av. Efter lite tv-tittande och lek tog vi oss i kragen och promenerade till affären och handlade pepparkaksdeg. Nästa år ska jag fan göra egen! Det tog nog en halvtimme att gå hem eftersom Noel blev trött i benen. Pepparkakorna blev suveräna. Vi bakade även två rågbröd. Sen efter ytterligare lite lek och bus så gjorde jag tomatsoppa. Hur sjutton jag lyckades göra en av de godaste tomatsoppor jag någonsin gjort, det vet jag inte, då Noel under tiden soppan skulle göras ville vara med och hjälpa till, sprang upp på övervåningen, behövde bajsa osv. Jag rodde ändå det i land och den blev underbar. Brödet med! Nu väntar en fortsatt lugn kväll med en lugn hund, tack och lov. Hon är helt slut efter dagens jakt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0