Förresten. Mia Skäringer!

Var och såg Mia Skäringer på Konserthuset i Malmö i lördags! Vilken otrolig kväll, inte bara tack vare Mia, utan framför allt delade jag kvällen med fina vänner på både Brogatan och La Couronne på en och samma kväll.
Har sett en del Mia och Klara-avsnitt och endast ett fåtal avsnitt av Solsidan (tyvärr). Hennes bok har jag inte läst. Men ska definitivt göra nu.

Föreställningen var helt underbar. Jag undrade innan det började, vad ska hon prata om i två timmar? Men oj, vad bra det var. Får ni möjlighet så gå och se den! Hon blandade komik med tragik och det blev en så fin tänkvärd och galen blandning och gjorde föreställningen spännande. Att hon kunde sjunga så fint hade jag ingen aning om. Jag älskar människor som sjunger från hjärtat, enkelt och opretentiöst. Då blir det så vackert, oavsett om man har en fantastisk sångröst eller inte. Men hon sjöng så fint och det gick rakt in i hjärtat.

Det enda som inte var bra, eller snarare inte nödvändigt, var hennes komiska manér, likt Robert Gustavsson-mimik-Mia och Klara-sätt. Lite kul men absolut inte nödvändigt utan snarare onödigt och lite störande. Om man nu ska peka på något och kritisera.
Men alltså vilken entré! Hon kommer alltså inspringande till Fritidsresor-låten, iklädd bikini och kör världens nummer! Alla jublade och när föreställningen var slut stod folk upp! Och det var fullbokat. Vilken människa. Vi ville bara ta med henne hem och krama henne.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul! Jag gillade Mia och Klara jättemycket men jag har inte sett Solsidan så mycket. Hade verkligen varit kul att se henne!



Kram

2011-03-05 @ 00:42:12
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0