Update.

Ok.
Ommöbleringen beror alltså främst på att vi behövde ett till sovrum där uppe till en ny familjemedlem. Och nu när en del kommit på plats och man börjar se hur det ska se ut kan vi inte fatta att vi inte gjort detta innan!? Eller ja, studion var ju inte färdig. Därför har det stått en del musikprylar uppe i det som var vardagsrum och tagit plats. Vi har därför inte kunnat göra iordning det som vi kanske egentligen hade velat. Vårt gamla sovrum ska bli Noels rum. Och Noels gamla ett till litet barnrum. Att inredas lite senare framöver. Här är några bilder på sovrummet med myshörna där uppe! Kanske inte världens bästa bilder men ni ser i alla fall lite hur det ser ut nu. Sängen är vitmålad! Vita mörkläggande rullgardiner är uppe.



Jag har pysslat och färgsorterat lite böcker.









Lampan ser väldigt orange ut. Men den är ceriserosa och fältet längst ner på skärmen är orange.

Igår åt vi färska räkor med goda tillbehör. Måste äta det oftare. Och när jag kan dricka vin igen, dricka vin lite oftare. Myskvällar som är lite mer avancerade än en påse chips har det varit dåligt av i huset på sistone.





Vi såg Flickan som lekte med elden. Mycket bättre än ettan tyckte jag. Kanske för att det nu dröjt längre sedan jag läste boken än när jag såg den första filmen. Mycket är det ju man saknar fast man förstår att inte allt kan vara med i en film.

Idag var Hjalmar här själv och lekte. Så kul att de är så stora att man kan göra så nu. Bokhyllan i bakgrunden ska alltså inte ser ut så. Soffan är nedflyttad till de nya vardagsrummet på första våningen som för tillfället är väldigt ofärdigt. Men lite nya gardiner, hyllor och lite annat smått så blir det finemang!













Nu sparkar det en del i magen. Moderkakan ligger i bakvägg. Den ligger alltså mot ryggen till. Med Noel låg den framtill. Det gör att man känner fosterrörelser lite olika svagt och starkt. Jag kände givetvis Noel väldigt tydligt i magen men upplevde aldrig det besvärande vad jag kan minnas. Nu är jag i v 19 och har känt rörelser ett litet tag. Men oj alltså. Det är ganska tydligt och ett par gånger har det nästan varit lite obehagligt. Lite som jag kan tänka mig att man tror att det ska kännas när man aldrig upplevt det. Som en alien som bor i en. Vart ska detta sluta? Hur som helst är det ändå underbart. Jag njuter av att ligga ner och känna den spralla där inne.
Ikväll blir det också räkor. Fast då stekta med vitlök och chili. Lite bröd och creme fraiche till det. Finemang.
Hoppas ni också har en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: annakaroline

Åh så snyggt det blev med nya stora sovrummet! Jättelyxigt ju med så stort sovrum - med soffa och kamin och allt! Och sängen blev ju jättesnygg. Målade ni den bara med pensel? Eller sprayade på nåt sätt? Jag är sååå trött på vår ekmalm, så kommer kanske härma er en vacker dag.. :-)



Ska bli kul att se hur ni får till det på nedanvåningen. Häftigt eftersom ni har så många rum att "leka" med och ingen renoveringen - så ni kan ju bara fixa med finliret. Det roliga!



Här hemma känns det som allt står still - och jag har ingen energi att packa ur flyttlådor ens... Och vi har bott här mer än två år...



KRAM PÅ DIG SNYGGO!

2010-01-31 @ 08:44:29
Postat av: Jess

Det ser jättesnyggt ut! Ser mysigt ut!

Härliga bilder på barnen i snön!

Kram

2010-01-31 @ 09:01:37
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Willea

Så snyggt det blev efter ommöbleringen!

2010-01-31 @ 10:06:23
URL: http://willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Emelie

Åh vad snyggt! helt perfekt, ser så himla mysigt ut. Sängen är superfin, jag tror bestämt att det nog får bli så att vi härmar er lite där.



Mysigt att prata med dig idag fina du, saknar dig!



Puss och kram

2010-01-31 @ 19:56:58
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Madde

Supermysigt! Vilket drömsovrum!

Kram

2010-01-31 @ 20:30:51
Postat av: anna

ååå va mys du/ni fixat gumman.

Räktallriken såg inte dum ut heller du, jag vill ha nu 00:07 haha, mumms.



Tänk att du skall få en lite till, så häftigt.

Vilket under det är, sjukt häftigt!!



( man tror det var en råtta som utlöste larmet, nu skall har vi fått ett nytt, fungerande larm som tur är.)



stora kramen gumms

2010-02-04 @ 00:08:23
URL: http://enoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0