Teckomatorp, javisst!

Jag är nu ganska trött på att Teckomatorp har fått så dåligt rykte genom åren. Jag får ofta sarkastiska kommentarer och undringar över varför jag bor där. Jag är ganska snabb med att säga att jag är från Malmö och att jag flyttat dit ganska nyligen. Det känns viktigt. Jag vill försvara mig. För en del av mig undrar faktiskt också varför man flyttar hit. Hade det bara varit jag och min kille hade vi aldrig flyttat hit, det kan jag säga. Men det blir så annorlunda när man haft barn ett tag. Sen var läget bra för oss med. Läget ja, en av fördelarna!

Bra läge till de flesta städer i Skåne. 25 min till Helsingborg, 15 min till Lund, 30 minuter till Malmö. Detta med tåg som stannar här i byn.

Vi har en jättefin liten Ica-butik. Vill man ha en större kan man köra till Svalöv som ligger fem minuter bort. Där ligger en superbra Ica-butik med stort sortiment. Det finns en kiosk som har öppettider som i stan. Guld värt när man är van att kunna sticka ner och handla chips eller godis om man får akuta behov av det.

Men snabbmat då? Jodå, det har vi också, hehe. Två pizzerior varav en har rättigheter.
Ett fantastiskt café med fantastisk mat till bra priser. De har även catering och säljer små varor som marmelad och oljor från trakten runtomkring. På torsdagar är det mammafika.

Aktiviteter? Minigolf, volleyboll. Sen finns det lite promenadstråk och en park. Natur och skog är det lite sämre med tyvärr. Men Söderåsens Nationalpark ligger 20 min bort och är helt fantastisk!
Vi har till och med ett litet konstgalleri som med jämna mellanrum ställer ut konst av olika slag.
Fyra dagis varav två är kommunala, ett är privat och ett är ett föräldrakooperativ. Låg -och mellanstadie med en idrottshall man kan hyra på helgerna och där det även arrangeras badminton.

Ja, jäklar vilken reklam! Jag borde få betalt av Svalövs kommun. Jag är bara så trött på att behöva försvara mig och förklara mig. Det får vara slut med det nu, tycker jag.

Idag tog jag en promenad med Hilma. Vi bor i ett mysigt kvarter med fina gamla hus. Här får ni några bilder.







Funkishus kanske?



Eller slott? Det är faktiskt ett gammalt sjukhus!









Och här ser ni vårt hus. Stort och billigt :-)



Just nu är det ett jättefint litet hus till salu. (Korsgatan 4) Kanske någon som blir sugen? :-) Ta en titt på detta fina lilla nyrenoverade hus!


Kommentarer
Postat av: annakaroline

Fan vad bra du är! Jag håller givetvis med dig om att vår lilla håla är jättefin... Men samtidigt måste jag ju erkänna att jag oxå kan "skämmas" litegrann när man berättar för folk att vi bor här och jag tillägger alltid snabbt att vi just flyttat hit. Så dumt, varför gör man så..?



Jag gör ofta reklam för kompisar med barn som letar större boende. Strunta i dyra små lägenheter i stan, flytta till billiga slott i Torp!!! :-)

2009-09-10 @ 21:22:02
Postat av: Jess

Go Teckomatorp!!!

2009-09-12 @ 12:30:56
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Sjuksyrre Eva och från Teckomatorp



Men oj! Jag ursäktar mig alltid att jag bor i Torp. Jag är från Lund och flyttade hit tillsammans med min man 2005, för att vi hittade ett billigt parhus i form av bostadsrätt.



Kul att man inte är ensam invandrad så att säga!!



/Eva

2010-10-12 @ 16:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0