Upplevelser

Igår hade vi en föreläsning om patientsäkerhet. Föreläsaren hetter Jonas, efternamnet har jag glömt, och var riktigt bra och välartikulerad. Han brukar föreläsa om främst flygsäkerhet och talade om en del forskning av en Sidney Dekker som är professor i flygsäkerhet vid Lunds universitet. Många jämförelser och problematiseringar kring flygsäkerhet och hälso- och sjukvården gällande olyckor, ansvar och den mänskliga faktorn gjordes och det var en mycket meningsfull eftermiddag.

Efter det blev jag bjuden på  middag av min mamma för att sen gå och se en konsert där min lillasyster, som nu hunnit bli snart sjutton år, skulle medverka. Det visade sig vara något så spektakulärt som Heleneholmsskolans vårkonsert, Ungdomsvår 2009. Det blev en oförglömlig kväll med musik av alla de genrer. Det mest imponerande var nog tjejen som stod ensam med en elgitarr och rev av Joni Mitchells Slouching towards Betlehem och tjejen som spelade guzheng, ett kinesiskt traditionellt instrument jag aldrig hört talas om. Det var helt otroligt och hon gav mig en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Så här ser en guzheng ut:



Idag har vi varit på en liten loppisrunda. En sväng till Ica i Svalöv inkluderade en fyraårings skrik och utbrott och saken blev inte bättre hemma av ytterligare lite trots, att soppan inte tycktes om eller att den första våfflan fastnade i den loppisinköpta våffeljärnet för att jag glömde lägga smör i det. Nu sitter vi framför Pippi Långstrump för att senare cykla iväg  till lekplatsen och göra av med lite kalorier för att kunna trycka i oss lite fler ikväll i form av chips, dip och godis.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad häfigt att konserten var så bra! Kul, men synd att man inte längre har anledning att ta sig dit, jag hade gärna sett om jag hade vetat!

2009-05-11 @ 13:11:42
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0