Ibland blir den så påtaglig, den där känslan.



Någonstans är vi alla ensamma. Man kan ha vänner i mängder, man, barn, jobb med fina arbetskamrater men ändå har man ändå bara sig själv mitt i all gemenskap. Man är på något vis själv om sitt liv, sin lycka, sitt arbete och sin tillfredställelse och harmoni. Ibland blir detta alltför påtagligt. Som när man sitter själv på ett tåg på väg någonstans och har lite svårt att just då hitta sin mening. Hur kan man känna sig så ensam när man har så mycket omkring sig? Det kan till och med kännas som att det värker i hjärtat ibland. På ett nästan kvävande vis. Men det får en att tänka till lite. Tänka på saker om sig själv som annars svischar förbi bredvid vardagens alla ting. Kanske kommer man inte fram till så mycket just då men efter en tår som är nära hinner man ikapp sin vardag och lever vidare i det fina liv man faktiskt har.

Kommentarer
Postat av: annakaroline

Så vackert du skriver, Krix. Jag känner precis igen den där känslan. Fast ibland kan jag ändå tycka att den är ganska skön... Då känns det desto bättre sen när man är omringad av folk och kärlek!

Kram på dig.

2009-05-20 @ 08:50:58
Postat av: annakaroline

Så vackert du skriver, Krix. Jag känner precis igen den där känslan. Fast ibland kan jag ändå tycka att den är ganska skön... Då känns det desto bättre sen när man är omringad av folk och kärlek!

Kram på dig.

2009-05-20 @ 09:23:16
Postat av: Emelie

Jag vet, det är så märkligt, verkligen. Jag förstår så väl vad du menar men lyckas inte heller sätta ord på det. Så himla fint du skrev, det kändes i hjärtat.



Puss

2009-05-20 @ 22:53:55
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0