Tentor och tankar

Blir lite tråkigt här idag. Jag har i alla fall varit duktig och pluggat lite till min feta tenta som jag har den 13 mars. Blir tokig på flervalsfrågor bara. Vi har fått en tenta som är fem år gammal med snarlika svarsalternativ som tar i snitt 7 min att reda ut skillnaderna på. Hopplöst. De borde ju ha ändrat en del efter alla klagomål haha. Men det gör att jag läser lite i böckerna när jag letar efter de svar jag är osäker på. Bättre än inget. Jag kommer inte riktigt igång med läsandet men detta utlöste det lite i alla fall.

Denna veckan ska det pågå ett projekt här hemma. Efter varje dag ska vi sätta oss ner och skriva ner exakt vad vi köpt och för hur mycket. Ska blir kul att rannsaka sig själv lite och se vart småpengarna egentligen går.

Har även planerat hela veckans måltider utifrån vad vi hade hemma efter lite inhandling på Ica idag. Känns mycket bra. Jag har tvättat, röjt i köket. Plockat undan kläder, vikt tvätt och stuvat in i garderoben, lagat förbannat god mat och känner mig helt enkelt jävligt duktig. För detta belönade jag mig själv i förskott med en finfin kofta från Vila för 99 kr på rean. Noel fick ett förstoringsglas då han tappade sitt i klinkersen imorse så det gick sönder. Förtvivlad blev nöjd när han hörde att vi skulle köpa ett nytt i leksaksaffären. Nu ska jag snart lägga mig och läsa Luftslottet som sprängdes. Härligt. Tråkigt att det snart är slut bara. Skulle kanske gjort som Johanna. Sparat trean som en belöning inför sommaren. Men nu är det försent. Jag är fast.

Denna veckan än även denna fylld med hemsjukvård. Inte så kul. Men dagarna är korta. Har väl slutat ca 12 varje dag. Helt okej. Man vänjer sig snabbt och nu känner jag redan att två skulle kännas som en lite för lång arbetsdag.

Hoppas era helger har varit fina. Jag är mycket nöjd. Den gick lite för fort denna gången med bara. Men jag vet, man ska inte koncentrera sig enbart på helgerna, som att det är dem man lever för. Jag försöker lära mig att livet är hela tiden. Det blir jobbigt om man inte kan njuta av det som pågår utan lever för något som ska komma eller har försvunnit hela tiden. Men visst behöver vi saker att se fram emot. Så är det ju. Bara man inte glömmer det som är där emellan.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Är på praktiken och vill skriva så mycket till dig, men hinner inte just nu. Men om det passar er fortfarande så kommer vi jättegärna nästa söndag!



Kram

2009-03-03 @ 10:15:14
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag har också tänkt jättemycket på det där att man inte bara kan leva för vissa speciella händelser. Jag kommer på mig ganska ofta med att tänka att "nu är det bara två timmar kvar i skolan och sen ska jag bara jobba två timmar och SEN är det kväll och jag ska göra något kul" Jag håller med dig, varje aktivitet inklusive jobb, skola och annat som man ser som måste borde få kvalificera till viktiga, roliga och meningsfulla aktiviteter som är en DEL av livet.



Bra att påminna sig själv ibland!

2009-03-05 @ 14:56:21
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0