Pancake champ

När jag insåg att det var våffeldagen igår och inte fått möjlighet till några våfflor fick jag ett akut sug. Eftersom jag inte har något våffeljärn fick det bli pannkakor. Hittade ett gott recept som gav fina, tunna pannkakor. Nog lite svåra för nybörjaren men för en expert som mig var det ingen match! Det blev dock en jättesats och när jag var färdig kändes det som att jag stekt 40 stycken. Det var tydligen 13 eller något sådant men jag stod i trekvart...



Tillsammans med hallonsylt och vispad grädde blev det så här smarrigt. Efter uppläggning rullas den dock ihop. Så tycker jag den ska ätas. Nu kan man säga att jag är ganska mätt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh fy vad gott! Jag fick inte heller någon våffla på våffeldagen och har varit sugen hela veckan!

2009-03-26 @ 22:35:11
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

Men allvarligt pannkakor är ju liiite godare än våfflor. Jo visst är det så.



Kram

2009-03-29 @ 17:41:12
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0