Vilken dag.

Har haft en förjäkla bra dag. Madde, Alva och Viktor kom hit vid halv elva. Det brukar ta ett par timmar innan de kommer igång och leka med varandra. När vi träffades var Alva 1 ½ år och Noel ett år äldre. Nu har de lite växt ikapp varandra och kan kommunicera på ett helt annat sätt. De pratar och leker lekar. Idag satte de igång direkt och leka och jag och Madde kunde umgås lugnt och skönt. Jag fick strykt en hel korg med lakan och påslakan. (Jag stryker aldrig annars men dessa hade jag proppat in i torktumlaren. Har ni någon gång fyllt en torktumlare till max med lakan har ni också upplevt hur förfärligt skrynkliga de blir...jag var helt enkelt tvungen).

Vi åt lunch ihop, drack några koppar kaffe och när de sen gick hem satte vi oss i köket och pysslade.



När Jon kom hem från jakten hade han med sig en Hilma, trött som aldrig förr. När hon kom tillbaks efter ett drev kunde hon inte gå så han fick bära henne till bilen, så trött var hon. Så här har hon legat i sin soffa sedan dess! Lilla plutten.



Jag gjorde en god köttsoppa med vitkål, morot, vitlök, tomater, citron och trattkantareller. Den var verkligen god även om bilden säger något annat.



Noel åt en smörgås till och trodde att en av hans fingrar var en bit. Han satt sen i pappas knä och vi fick turas om att blåsa på det nästan avbitna fingret resten av måltiden.



Nu ser vi snart Solens mat och sen några Vänneravsnitt!

Kommentarer
Postat av: Anna L

Gott nytt år hela familjen, en extra kram t dig gumman. Soppan ser juvlig ut, måste testa den!!



PUSS LOVE

ANNA PANNA

2009-01-04 @ 23:15:40
URL: http://enoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0