Sälen

Jag kände igår att jag var på väg att bli lite krasslig. Rivig i halsen. Sov därför lite längre idag och Jon lämnade Noel på dagis. Tjugo över nio ringer dagis. Noel har feber. Jaha, bara att lägga skolan åt sidan och hämta honom. Barn och plugg går faktiskt otroligt bra ihop för man pluggar hela dagarna och gör det man ska när man har tänkt. Mestadels i alla fall. Jag pluggar väldigt sällan på kvällar och helger. Men då han blir sjuk...ja, då rämnar allt. Och det kunde inte ha blivit en sämre vecka, höll jag på att säga. Varje vecka denna terminen är en smärre katastrof, känns det som. Så vad ska man göra? Gilla läget och försöka lösa det så gott det går. Noel ligger nu som en säl i soffan men ganska hög feber. Som tur är kommer vår dagmatte och tar ut Hilma klockan tolv. Vid fyra kommer Helena, en tjej som bor granne med oss som gärna går ut med henne då och då, så det slipper jag tänka på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0