Kaos

Jag stod vid stationen imorse, redo att sätta mig på tåget med en god fralla och läsa två uppsatser som jag skulle läst in mig på idag men som jag skjutit upp. Då säger en dam i högtalarna att tåget är inställt och att resenärer hänvisas till nästa förbindelse kl 9.03. Jag börjar 9.05. Kul. Riktigt kul faktiskt. Gick hem. Inga nycklar. Kul. Som tur var hade vi glömt låsa terassdörren. Kom in och insåg att Jon hade mina bilnycklar i sin ficka och han satt på tåget mot Helsingborg. Även här mötte turen mig då jag hittade en tredje extranyckel jag inte ens visste att vi ägde. Tog med mig John som också skulle till Malmö och väl framme fanns det så klart ingen parkering någorlunda nära skolan. Fick ringa en klasskompis som lyckligtvis kunde möta upp mig, ta bilen och parkera den medan jag sprang in på opponeringen. Ja, det var opponering idag och som tur var, var det inte vi som skulle börja.

Det gick bra att opponera i alla fall och stämningen blev god. Vi var lite nervösa eftersom vi upplevde det som att vi mest hade negativa saker att säga. Man vill ju gärna inte att stämningen ska bli pressad och uppleva sig mästrande över respondenterna.

När vi var färdiga kollade vi lite på vår egen uppsats som vi ska försvara imorgon och åt varsin bit kladdkaka som vi pratat till oss för priset av en chokladboll - 8 kronor. Vi är inte så täta nu så man får väl inte vara dum.

Jag körde hem och kom till slut fram efter att ha kört fel och hamnat på motorvägen mot Ystad. Jaja, det löste sig till slut.
Vi har ätit kyckling i ugnen med morot, blomkål, lök, grädde och roquefortost. Nu ser vi på Kenny Starfighter och så här bedårande är Noel när han sitter på sin skära potta varje kväll framför Bolibompa.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh nej, din stackare, vilken katastrofmorgon! Vid sådana tillfälle är det verkligen bra att du aldrig är ute i sista sekund. Du tog ju dig igenom det hel apå ett strålande vis! Vad skönt att det gick bra att opponera. Lycka till i dag! Skulle bli förvånad om det inte går strålande :) Kramar

2009-01-14 @ 09:22:51
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0