SVPL-premiär idag

Mamma bjöd på kantarellmacka med egenplockade kantareller från Bolmsö när jag kom hem till henne igår kväll vid tio. Det blev ett yatzy som vanligt och en god kopp ekologiskt rött te med smak av hallon och blåbär från Pappas Te på Södra Förstadsgatan i Malmö. Underbar affär. Emelie får dock blunda för vissa saker där inne som jag spanat in till hennes nästa födelsedag.

Har haft praktik sen kvart i sju imorse och avverkar min första vårdplanering för en 91-årig gammal dam som jag börjat tycka riktigt mycket om. Hon är helt enkelt helt fantastisk och jag har börjat fundera över hur man ska hantera de relationer man kommer att etablera med vårdtagare som sjuksköterska. Man kan ju inte ta med dem hem. När de är medicinskt färdigbehandlade ska de vidare. Det känns konstigt att imorgon antagligen är sista gången jag sitter vid hennes säng och ler för att hon är så härlig.

Fredag kväll. Jag tar tåget nio till Malmö igen eftersom jag börjar kvart i sju imorgon med. Men lite trevligt ska man väl ha ändå.



Funderar på att klippa mig igen. Mitt hår är så oberäkneligt och man vet aldrig vad man får. Här är det fint dock. Tyvärr har man aldrig, aldrig några garantier.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag eller lillasyster? Spännande, har aldrig varit där.



Detta med hår alltså. Häromdagen kom jag hemmed knallröd färg, trött som jag är på att känna mig glåmig och trött, men eftersom Erik mer eller mindre panikerade fick jag gå och lämna tillbaka den...suck. Hur tänkte du klippa dig?



Kram E

2009-02-15 @ 14:11:25
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0