Shirley - nej tack

Jag vill inte vara någon viktigpetter men ärligt talat. Shirley sjunger faktiskt lite falskt emellanåt. Hon är en duktig sångerska även om hennes röst inte charmar mig personligen, smaken är dock olika. Sen kan hon faktiskt inte "waila" särskilt korrekt. Det är mest ett burr, som en ton med en samtidig rysning.

På toppen av allt tar hon sig själv på alldeles för stort allvar. Låten var också lite tråkig, vi har hört det förr. Jag är ledsen men det sticker i både ögon och öron under "Med hjärtat fyllt av ljus".

Slutligen vill jag säga att jag bara har blivit mer och mer rädd för Shirley sen hon slog sig ihop med de andra jättarna - Sanna och Sonja.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Äntligen någon som säger det! Jag har inte riktigt förstått när alla säger hur fantastisk sångröst Shirley har, har också tyckt att hon sjunger falskt emellanåt, men vad vet jag som inte själv kan hålla en ton? Jag gillar hennes sångröst ibland, den passar till vissa låtar. Håller med att Melodifestivalen-låten var tråkig...

2009-02-09 @ 09:01:35
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0