Plugga??

Nej, det gör jag inte idag. Jag är så långt ifrån plugg man kan komma. Ändå har jag fyra tentor framöver som jag borde börja läsa till. En av dessa känns väldigt komplicerade att läsa till. Det är i princip omvårdnad på alla sjukdomar vi läst. En tenta där vi helt enkelt ska redovisa allt vi lärt oss hittills. Var ska man börja? Jag faller nästan ihop på golvet av tanken. Nästa vecka är det Läkemedelsberäkningstentamen. Jag tar den i första hand. Än så länge har jag inte räknat så mycket dock. Idag är jag ledig. Det firade jag med att sova länge. Skulle egentligen ha lämnat Noel klockan åtta eftersom Jon skulle ta tåget redan sju. Igår lämnade han det glada beskedet att han inte behövde åka förrän åtta så han kunde lämna. Kunde inte blivit gladare. Jag vaknade när de gick upp så klart men sen somnade jag om till tio. Kollade på klockan och bestämde mig för att ligga lite till. Somnade om så klart och sov till elva. Samma sak igen och nästa gång jag tittade på klockan vad den tjugo i tolv. Herregud. Det var nog flera år sedan jag låg så länge. Känner att jag har något sjukligt på gång i kroppen så det var nog riktigt bra att jag fick sova. Vill inte bli sjuk  nu.

Idag tänkte jag laga helstekt kyckling med potatis, sås och en god sallad. Jon ska iväg på musikal. Det är Heleneholms gymnasium som sätter upp Blodsbröder. Han var ju med och spelade i den när Malmö Opera eller vad de nu heter satte upp den runt om i Skåne. Fin musikal.

Imorgon börjar ny praktikperiod. Klinisk utbildningsavdelning - KUA på Umas. Riktiga patienter tas om hand av studenter av alla de slag (under handledning). Ska bli kul. Hoppas jag hamnat i ett trevligt team.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Känner precis som du. Jag borde, borde plugga men jag har för fan semester. Vad skönt att du fick sovmorgon för en gångs skull!

2009-02-05 @ 18:04:26
Postat av: Batgirl

Oj vad mycket olika ni hinner med under praktiken! Måste vara riktigt kul att se så mkt! Å att prioritera och lägga upp pluggandet är ju en konst som är riktigt svår att bemästra.. Bra å ta en rejäl sovmorgon ibland om man kan! Lycka till på nya stället.

2009-02-05 @ 20:02:47
URL: http://batgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0