Hon är mig evigt tacksam.

Alltså, jag tänkte på en sak häromdagen. När jag satt på tåget säger konduktören i högtalaren något i stil med: "Var vänliga ha era biljetter eller andra färdbevis tillgängliga så blir vi er evigt tacksamma" EVIGT tacksamma. Är inte det lite överdrivet? Jag skulle inte tro att hon är mig evigt tacksam. Människor idag tenderar att utnyttja sådana här förstärkande ord lite väl mycket. Fast jag gör kanske likadant ibland. Men jag försöker ändå att ha den tanken med mig. Vissa ord, som superlativ används för ofta och förlorar lite sin charm om man missbrukar dem alltför mycket.

Idag var jag inne på Stuk Manufaktur som hade konkursutförsäljning. Jag hittade så klart ingenting. Kanske om jag haft mer tid och tålamod att leta igenom galna högar med jeans. De hade verkligen hur mycket snygga jeans som helst. Fina märken som Acne och Replay för 199 kr. Däremot köpte jag en fin bh på H&M, en foundation från Makeupstore och lite krimskrams till Noel på Tiger. Det ska firas att man fått studiebidrag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag tror nog att hon är dig evigt tacksam. Fråga henne nästa gång!

2009-02-26 @ 15:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0