Egentid - njutning eller beslutsångest?

Ibland hade det varit så skönt om man var färdigsminkad och klar när man vaknade. Tänk om man kunde få beställa kvällen innan hur man ville se ut nästa dag. Som en meny på sängbordet. Det hade till och med kunnat kosta några tior per beställning. Lockat hår, lätt sotade ögon i brunt, lite rouge och en jämn hy. 79 kronor. Som hittat.



Så här vintrigt och fint var det hemma hos oss igår morse.







Ikväll är jag alldeles ensam. Jon och Noel har åkt till landet och de har Hilma med sig också. Saknar dem. Men samtidigt har jag sett fram emot att få en kväll själv hela dagen. Det blir lite speciellt att få laga mat till sig själv och bara se på tv och inte göra så mycket annat än att njuta. Imorgon börjar jag inte förrän vid halv två heller så det blir sovmorgon!
Nu när jag sitter här tycker jag ändå att det är lite jobbigt. Jag kan se fram emot att vara ensam men sen när jag väl sitter här så blir jag så rastlös och vill både utnyttja tiden och göra massor och samtidigt inte göra något. Jag får beslutsångest i allt. Vad jag ska äta, dricka, vad jag ska se på tv, för att det ska bli en perfekt kväll. Det ska vara riktigt god mat men inte ta för lång tid att laga...bla bla, jag tror att jag tänkte på vad jag skulle laga i sammanlagt 3 timmar idag. Jag är nog lite knäpp.

Det här blev min middag i alla fall. Slog även till på en påse chips och ett glas vin. Teven bjuder inte på något och jag är sur.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Mmm vad gott det ser ut. Jag önskar att jag hade varit med dig, hade suttit fint med en liten Emelie/Kristina kväll! Vad underbart det ser ut med snö på gatorna! Mycket finare än här inne i Malmö!



KRAM

2009-02-19 @ 08:48:04
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0