090203

Ikväll ska jag inte ta mig någonstans. Så jäkla skönt. Jag ska endast sätta in lite disk i maskinen när Noel somnat. Sen kanske jag slår till på ett litet glas vin efter en dag som började på akuten 6.45 imorse. Imorgon börjar jag 14.15 och jobbar till tio. Sovmorgon? Nänä, Noel ska ju lämnas på dagis vid åtta. Jag ska försöka plugga lite till min tenta jag har nästa vecka. Försöka, försöka, försöka. Det är ju egentligen bara att göra det. Punkt. Men jag lovar att jag inte gör något imorgon utan på sin höjd tar upp boken på tåget vid tolv. Nu ser vi Bolibompa. Det gör vi liksom varje dag. Så konstigt olika ens liv kan vara. Jag kan inte föreställa mig att mina vänners liv ser precis likadana ut en viss tid varje kväll...! Kl sex har vi ätit middag, ibland badat och satt oss med pyjamas i soffan. Kanske hämtar jag ett äpple som jag skär i bitar som Noel kan mumsa på. Sen sitter vi här till klockan sju. Då går vi och lägger oss, läser en bok och sen sover han efter en stund. Varje kväll i ett par år nu. Och säkert många fler. Konstig tanke.




Kommentarer
Postat av: annakaroline

Denna vännen gör exakt samma sak klockan fem över sju VARJE kväll.. Och oftast samma saga som jag läser dessutom!!! :-D



Vad skönt att du får sova hemma ikväll! Ha nu en skön "sovmorgon" - åtminstone mysmorgon...



Kram på dig, snyggo! Har du klippt dig?

2009-02-03 @ 19:39:43
Postat av: Kristina

Nope, inte klippt mig! Mitt hår har sitt eget liv.

Jag har praktik resten av terminen! :-) Blandat med tentor...suck...

2009-02-03 @ 20:49:02
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Kristina

Nope, inte klippt mig! Mitt hår har sitt eget liv.

Jag har praktik resten av terminen! :-) Blandat med tentor...suck...

2009-02-03 @ 20:52:32
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: annakaroline

Oj jag visste inte att du hade praktik HEEELA terminen. Du är du ju helt tråkigt upptagen..!? Du ska ju gå hemma och fika med mig och Madde i hålan! :-D

2009-02-03 @ 21:21:10
Postat av: Mia

Då är vi två! Jag är så grymt sugen på ett glas rött men inget vin hemma. :(



Kram Mia

2009-02-03 @ 21:25:24
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Kristina

Ja, det blir nog ganska så trångt. Men vi ska nog kunna få till det!

2009-02-03 @ 21:36:46
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bara drick, här i fjällen blir det vin vareviga kväll...

2009-02-04 @ 21:39:46
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0