Tårtfunderingar

Jag har inte bloggat. Jag har varit sur. Laddade min kamera för att kunna ta med den ut och ta en massa roliga bilder på fredagkvällen. Batteriet blev dock inte laddat för något konstigt glapp i laddaren. Därför har jag bloggstrejkat lite. Nu är den laddad men inga bilder.

Har haft en stor tenta. Nästa stora är på fredag och det är också den sista. Om jag klarar dessa två, vill säga. På fredag fyller Noel fyra år. Han ska få fina presenter. Och tårtor. Men vad ska jag göra för några? Känns lite tråkigt att göra samma som jag gjorde när han fyllde två och tre. Men de är enkla och goda. Och framför allt smidiga när man ska göra fyra stycken. Färdiga bottnar (ja, de funkar faktiskt! Gör man tårtan god men bra fyllning, grädde och färska bär så smakar man faktiskt knappt någon skillnad, de är jättebra) och sen bara på med vispad grädde, hallon och grädde inuti och jordbubbar och andra bär uppe på. Enkelt att göra samma dag. Får jag för mig att göra prinsesstårtor får jag ju gå upp fyra på morgonen om jag ska hinna göra fyra stycken, och misslyckade blir de säkert också...
Har ni några förslag på goda tårtor som går snabbt att göra? Jag har lite svårt att förbereda någon dag innan då det är fullt upp hela veckan. I och för sig skulle jag kunna kvällen innan...?

Kommentarer
Postat av: Feder

Pankakstårta!

2009-04-19 @ 22:05:41
Postat av: annakaroline

Klart du kan göra samma som förra året. Hemma hos oss har man "sin egen" tårta som man får varje år på sin födelsedag. Min pappa hade gräddtårta, brorsan prinsesstårta, mamma marängtårta med mandariner och så minns jag inte vilken som var min...?! :-D



Det kanske var slut på tårtidéer i min mammas huvud när jag kom!!!



Tycker din tårtidé lät supersmaskig. Lycka till med dem och med tentorna!

2009-04-20 @ 07:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0