Oh ja jävlar.

Jag fick låna en superb fönsterskrapa av min mamma. Ikväll över telefon fick jag det trevliga beskedet att jag fick behålla den. Jag har fanimej putsat alla fönster. Inte mellan alla dock. De var inte så farligt smutsiga. Och med tanke på att vi har upp emot 30 fönster bara där nere och alla ska putsas utvändigt och invändigt kan det få räcka för i år. Nästa år kan jag ta alla sidor. Jag började vid sex-tiden och först nu har jag satt mig ner. Under dessa timmar har jag i och för sig inte bara putsat fönster. Jag har röjt hela nedanvåningen. Alla Noels leksaker och prylar, städat båda toaletterna, vattnat blommor och verkligen gjort det fint. Kan ju tillägga att jag varit uppe sedan halv sex och haft praktik i Malmö. Men ändå känner jag mig så jäkla levande och glad. Vad lite sol och en ordentligt undanplockning kan göra med en. Och vad de gör med mina ben. Jag måste verkligen köpa stödstrumpor. Tant, säger ni? Ja, det kan man tro. Men jag tror verkligen på stödstrumpor. Det sägs att de verkligen är sköna att ha på sig. Står man upp mest hela dagen på sitt jobb så är det faktiskt bra. Så det e så.

Ikväll blir det slapp framför datorn och imorgon är jag ledig. Vi ska ha en riktigt mysig familjedag, Förhoppningsvis i solen. Och min fina mamma kommer hit.

Sen har jag en liten hemlighet också. Det handlar inte om mig. Men det är riktigt kul. Tycker jag i alla fall. Ni får hålla er ett tag helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken lyckans hund som fick en speciell hundtårta!

Nu måste jag läsa här varje dag eftersom jag blir såå nyfiken när någon har en hemlighet!

2009-04-13 @ 19:10:44
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0