Minnen

Ett nyvaket födelsedagsbarn



För fyra år sedan födde jag denna lille kille. Jag, lilla jag. Vattnet gick, lite som på film faktiskt, tidigt på morgonen. Vi åkte in efter någon halvtimme och de kommande timmarna hade jag värkar varannan minut. Det låter som att man får vila 2 minuter men riktigt så är det inte. Man räknar från en värks start till nästa värks start. Tiden mellan värkarna innefattar alltså själva värken. Helt galet att jag hade det så i flera timmar. 14.18 föddes han äntligen. Idag är allt som ett töcken faktiskt. Jag kan knappt komma ihåg att jag söndagen den 24 april 2005 låg på BB vid denna tiden ensam (pappan får inte sova på just BB) med en son, endast några timmar gammal. Jag sov inget den första natten. Noel sov som en stock. Men allt var så konstigt bara. Man får så mycket energi som nybliven mamma och det är väl tur det för det blir lite hackig sömn i början. Jag tyckte mest det var mysigt att vara uppe och amma om natten framför tv:n tittandes på repriser av Köket på TV 4. Jag har glömt att jag vissa stunder hade så ont i bröstvårtorna att jag grät när Noel åt och att jag i nästan tre veckor hade ont i underlivet för att de hade klippt mig med en sax. Läkningen förvärrades säkerligen av att jag tvunget på den tredje dagen skulle ut och gå en lång runda och visa upp min finaste lille pojke på ett café.
Nu längtar jag efter att få uppleva detta igen. Det skulle bli lite som att uppleva allt för första gången igen litegrann. Det var ju några år sedan, man glömmer fort och anpassar sig till nuet.



Förresten skrev jag min sista tenta idag. Om jag klarade förra vill säga. Det får jag veta på torsdag. Och den idag klarade jag verkligen. Det var så jävla mycket, jag pluggade inte så flitigt men det var en bra tentamen och jag fick verkligen möjlighet att visa att jag faktiskt sitter på lite kunskap. 37/40 = VG. Det blir inte VG i kursen ändå men skitsamma. Idag mår jag jävligt bra för det, har köpt en fin vaxduk, en matta, tagit en öl och firat.

Titta vilken liten grabb. Älskade.


Kommentarer
Postat av: annakaroline

Grattis till din stora lille kille! :-)



Vilka fina bilder... Jag håller tummarna för sista tummen, sen är du klar!?

2009-04-24 @ 21:37:25
Postat av: Emelie

Så fint vännen!

2009-04-25 @ 22:18:59
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0