Ibland måste man bara ha ett glas vin...

Helt ensam ikväll. Jo, Noel ligger och sover i sin säng. Varm och gosig. Men jag sitter själv i soffan med datorn i knät och tv:n på i bakgrunden. Vet inte om jag orkar se en film eller om jag bara ska sitta precis just som jag gör nu tills jag ger upp och går och lägger mig.
Blev så sugen på vin innan. Och självklart är då vinstället helt ihåligt. Men när jag sänker ögonen mot diskbänken ser jag en flaska med skruvkork fylld till en tredjedel. Hm, har den stått där mer än ett par dagar? Ja, det har den nog. Kanske till och med en vecka. Kanske till och med lite mer än så. Tragiskt, Kristina. Varför har du inte hällt ut vinet? Kan man dricka det nu, tro? Nej, det kan man inte. Nä, så desperat kan man inte vara. Det kan bara inte vara gott. Men gör det så mycket om det har blivit lite mindre gott? Kan det kanske vara drickbart? Det slutade med att jag hällde upp ett glas och bestämde mig för att smaka. Ok, är det jätteäckligt, så häller jag ut det. Det var äckligt. Ok, då får det drickas. Ikväll behövs det helt enkelt. Ett glas äckligt vin, bara för att få känna sig lite mysig i benen. Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0