Gossip Girl, Hål i väggen och Bridget Jones.

Ja, som rubriken lyder. Så blir det ikväll. Kanske inte mitt livs mest lärorika timmar men ändå. Vid halv nio när det är sport ska jag ta en kort hundpromenad och ta en sväng inom kiosken och köpa lite godis tror jag. Det behövs ikväll.
Måste ladda imorgon inför simulatorträningen kl 13.15. Så nervöst. Vi ska hantera en simulerad situation på CRC gällande en sjukdom. Det ingår en docka kallad Simon som är gjord så lik en patient man kan komma med puls och hjärtrytm. Sen sitter det läkare och kliniska lärare bakom en spegelvägg och styr patienten och ger en uppgifter och information. Behöver man tillkalla läkare låtsasringer man och då svarar en fiktiv läkare. Kanske han ordinerar fel dos av ett läkemedel och då ska man veta det. Kul. Kul faktiskt. Okej, jag skriver och berättar imorgon hur det var!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det låter som en riktigt mysig kväll, man måste ta paus från all kusnkapsinhämtning ibland faktsikt. Unna dig det, det är du värd!

2008-10-19 @ 21:58:18
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0