22 november

Brödbak. Min mormors recept som jag inte velat göra innan pga risken att tröttna och inte uppskatta det lika mycket när man kommer dit. Nu blir det så sällan som vi är där och får njuta av brödet så i veckan premiärbakades det. Rågbröd!


Mysiga dagar.
Knep och knåp med uppsatsen som är kul som sören också uppgivande.
Snö och pulkaåkning.
Lek, skoj och kul. Och sen skrik, bråk och trots. Ledsen, gråta. Bli arg. Fisrumpa, mallgroda blir jag kallad då och då. En annan stund får jag beröm får hur god mat jag gör och hur mycket han tycker om mig. Jag kan också skrika. Vill inte det. Försöker göra på annat vis. Det går bra för det mesta. Här är vi ute, jag och Noel. Lite snö men det gick att åka pulka.




Nu sitter vi i soffan och har kollat på Stjärnor på is. Har jag berättat att Fredrik i juryn är ägaren av vår skolrestaurang? Han är så rolig, tycker jag. Främst för att han ser ut att ta allt lite på skämt. Han pratar med en sned mun hela tiden som att han har något lurigt på gång. Sitter och småler och verkar allmänt glidig. Säljer kaffe till mig ena dagen och sitter och bedömer skridskoåkning den andra. Jädra glidare, haha.
God kyckling med ris och currysås blev det ikväll. Sen vaniljglass med hallon. Madde bjöd på gott vitt vin och Noel somnade sen. Vi är lite rädda för att han ska få krupp. Fick ju det en gång för ett par månader sedan. Sedan dess har det inte hänt. Idag har han varit lite förkyld och hes.

Imorgon blir det tapetrivning hemma hos Madde. Sen Noel-mamma dag igen. Hoppas snön är kvar så vi kan åka pulka.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mums vad gott det såg ut. Och vilka sötnosar och härlig pulktur där :)

2008-11-25 @ 12:25:08
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Emelie

Brödet var makalöst gott och tack för den fina middagen sist, det var supergott. Kanske kan jag få receptet ändå för jag hade slängt Buffé när allt kom omkring...typiskt. Kram

2008-11-28 @ 09:43:11
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0