Nej, jag köper nog inte din skiva. Men tack ändå. Heeeejdåååå.

Pianostämmaren var här idag. Han slutade aldrig prata. Och ville sälja skivor till mig. Trevlig som sören, visst, men nog så speciell. Medan jag försökte avrunda satt Noel själv och såg på Bolibompa. När jag äntligen fick ut honom ur huset hade Noel lyckats vända på datorns skrivbord, fråga mig inte hur, så att allt var upp och ner och även musplattan får användas upp och ner och spegelvänt. Inte helt lätt att försöka återställa problemet när man inte ens vet vart man ska leta.
Pianot låter finare nu i alla fall.

Emelie skrev om sitt uppsatsskrivande. Jag har samma period framför mig fast våra verk kommer nog skilja sig åt på alla punkter.
Idag läste jag den första av tjugo artiklar som vi ska arbeta oss igenom. Men det är inte bara att läsa, de ska sedan granskas enligt någon Willman-snubbe och alla artiklar som väljs ut ska presenteras i bilagor utifrån granskningsprotokollet. Det kommer att bli ett sjuhelvetes projekt. Men vi kommer att ha det så jäkla kul på vägen. Kaffe och överraskningsmuffins om dagarna, inte helt fel. En tanke var att vi skulle sova hela dagarna och istället skriva uppsats på kvällarna med vin och ostbricka. Hade blivit så mycket roligare om man var lite smålullig framför datorn. Fast den idén kanske inte är så god. Vi väljer nog dagarna ändå.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, det lät ju supermysigt att göra en grej av det med kaffe, muffins eller vin för den delen. Dessvärre skriver jag ju ensam och det är bara ett evigt sittande framför en dator och ingen feed-back, suck. Fast det har ju sina fördelar, man pratar inte så mycket om annat och man behöver inte komma överens med någon, haha. Jag tycker dock det verkar vara sjukt mycket svårare att skriva om medicin och sjukdomstillstånd än om skönlitteratur ;)Idag hade Erik dessutom glömt att ta med mina skolböcker upp från bilen och körde iväg till jobbet vilket betyder att jag missar en hel dags pluggande. Fast det är nästan lite skönt. Tänkte blogga, pyssla, sortera och fixa med lite sånt man annars inte hinner.



Vill du ta med Saras linne på fredag?



Puss puss

2008-11-12 @ 09:54:44
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0